Dansk Folkeparti vil på valgdagen betale for at bensinstasjonskjeden Go' On fjerner avgiften på både diesel og bensin.
Om det er valgfusk eller ikke, er opp til velgerne å avgjøre.
Men faktum er at Dansk Folkeparti bruker penger på den siste dagen av valgkampen. Faktisk helt opp til valget.
Tirsdag 24. mars skal partiene betale for at bensinstasjonskjeden Go' On skal fjerne avgiften på alle sine stasjoner.
Det finnes 200 av dem rundt om i landet.
Partiet selv skriver dette i en pressemelding .
– Over hele landet vil Go'on selge bensin og diesel på sine 200 bensinstasjoner til spotpriser – og dette vil skje på selve valgdagen, 24. mars, mellom klokken 07.00 og 10.00, skriver Dansk Folkeparti i pressemeldingen.
Bensinprisen vil falle med 3 kroner per liter, mens diesel vil bli litt over 2 kroner billigere per liter. Dette tilsvarer EUs minimumsavgiftsnivå.
Noe de allerede gjør i Sverige. Og som Boosted har kunnet fortelle deg, ønsker faktisk regjeringen i Stockholm å redusere skatten ytterligere.
– Jeg driver valgkamp for å få ned prisene på bensin og diesel. Omtrent halvparten av bensinprisen danskene betaler på pumpen går direkte inn i statskassen.
«Det er dypt urettferdig. Hvis du vil ha det endret, må du stemme på Dansk Folkeparti», sier Morten Messerschmidt om initiativet i Danmark.
Partiet har allerede beregnet at statskassen vil mangle 5 milliarder kroner per år dersom avgiften på drivstoff reduseres til EUs absolutte smertegrense.
Dansk Folkeparti har tidligere lykkes med å redusere drivstoffprisen under valgkampen. Det samme kan ikke sies om Moderaterna, som i forrige uke ville betale for strøm til elbiler.
Det skjedde bare i Køge, og ifølge flere medier møtte det nesten ingen opp i elbiler . Ikke selv om strømmen var gratis.