Venstre vil senke avgiften på bensin resten av året. Men ingen møtte opp da Søren Gade prøvde seg på bensin til 12 kroner per liter.
Bensin til 12 kroner literen? Så bedre ikke.
Dette ser ut til å være begrunnelsen da Venstre-medlemmet Søren Gade prøvde å betale deler av regningen slik at han kunne fylle bensin billigere hos Go'on i Viborg.
Så prøvde han bensin til 9,96 kroner per liter og diesel til 9,99 kroner.
Dette rapporterer TV Midtvest .
Ifølge Søren Gade skyldtes det imidlertid verken humoristisk sans eller at han var skuffet over holdningen på stasjonen.
I stedet handlet det om å brenne noen valgkroner.
– Nå senker vi prisen ytterligere slik at vi kan bruke opp pengene jeg har satt av i budsjettet, sa Søren Gade til media, samtidig som han understreket at han ikke var laget av penger.
Ifølge flere medier var Moderaternas forsøk på å gi ut gratis strøm til elbileiere forrige uke også noe av en fiasko.
Faktisk ser det ut til at det først og fremst var et team av journalister og daværende partiformann Lars Løkke selv som møtte opp da strømmen på en ladestasjon i Køge var ledig i halvannen time.
Drivstoffpriser er et hett tema for tiden. Flere land i EU har allerede annonsert eller direkte redusert drivstoffprisene.
I Italia har den såkalte avgiften på både diesel og bensin blitt senket i 20 dager. Og i Sverige planlegger regjeringen å senke avgiften under EUs minimumsnivå .
Boosted kan også melde at den nederlandske regjeringen også vil redusere skatten.