Det er kun biler du som sjåfør bør holde deg langt unna. I alle fall hvis du spør de som tilbyr veihjelp.
Det er skrekkhistorier blant folk som er ansatt i kor med veihjelp. Noen biler er bare verre enn andre.
For eksempel ble det sagt at Citroen Xantia på 1990- og tidlig 00-tallet var veihjelpens skrekk på grunn av det hydrauliske understellet som hadde en tendens til å gå. Og da det skjedde, la bilen seg hardnakket ned på magen.
Men så er det biler som er enda verre. I hvert fall ifølge Drive.com.au .
Siden har intervjuet Rob, som har kort med veihjelp i mer enn 20 år, men som kun vil vises under anonymitet. Kanskje fordi han setter fingeren på et ganske irritert punkt med Chevrolet-eiere.
LES OGSÅ: Tesla stopper utvidelsen av fabrikken i Berlin
Spesielt med de i Cruze- og Captiva-modellene. Captiva var en SUV som ble en stor hit i Danmark mens merket fortsatt var her. Men Cruze gjorde danskene 'glede'.
– Alt er galt med dem. Ledningene ryker, batterier kollapser, generatorer bryter sammen. Hjullager, drivaksler, girkasser – you name it – alt går i stykker, står det.
Chevrolet er imidlertid ikke det eneste merket som henger etter, spør du veihjelpsmannen Rob. Det gjør Ford også. Spesielt rett rundt 2010 med Fokus fra den tiden.
Her, sier han, er det problemer med alt fra feil i elektronikken til plastdeler som sprekker i motorrommet. Og faktisk mener Rob at du også bør holde deg unna alt brukt som kommer fra tidligere Fiat-Chrysler.
Ifølge ham har bilene så mange tekniske og elektroniske problemer at de ikke er verdt innsatsen. Og kjøper du til slutt bruktbil bør du ifølge veihjelperen passe på å få litt garanti med på kjøpet.
Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!