Kennet Ekberg skal ha Volvos ord for det at han har kjøpt en bil som er «som ny». Det har han betalt for. Men malingen faller av flere steder.
Kennet Ekberg burde egentlig kjøre rundt i en «som ny» Volvo V60. Det var i hvert fall slik han kjøpte den for fire år siden, med Volvos ord for det.
Dette skjedde gjennom betalingsgarantien «Volvo Select».
Men nå har bilen begynt å ruste. Faktisk faller malingen av på store områder.
– Jeg kjøpte en bil som skulle være i ny stand. Men i sommer la jeg merke til at lakken flasset på dørene, en bil som er reparert og overlakkert er ikke ny etter min mening. Jeg henvendte meg da til Volvo, men de nektet å se på skadene, sier han til Hallandsposten .
LES OGSÅ: Transportstyrelsen lyver, sier dansk dekkdirektør
Nå ser det imidlertid ut til at bilen har vært involvert i minst én ulykke, hvor den er både reparert og omlakkert. Ingen av delene er imidlertid gode nok.
Hos Volvo-forhandleren Rejmes er du ikke mye for å fortelle media eller Kennet Ekberg selv om hva som har skjedd med bilen. I et skriftlig tilsvar viser selskapet til at det ikke finnes et sentralt skaderegister for biler og at garantien på bilen går ut i 2022.
Det er imidlertid tilbudt et lite plaster på såret. Men Kennet Ekberg ser det mer som et slags salt i såret som allerede er åpnet. Han har fått tilbud om 20 prosent av regningen for en omlakkering.
– Det hadde vært nok om de beklaget og tilbød halvparten av hva malingen koster, men måten de behandler meg på nå gjør meg trist.
Boosted har hørt fra flere bileiere som føler seg dårlig behandlet av både importører og bilforhandlere. For Hans Ole endte det imidlertid lykkelig da Boosted gikk inn i saken om sin bare 3 år gamle Volkswagen. Les mer om det her .
Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!