Tesla reparerte to ganger en Model 3 bakluke under garanti. Men da rusten kom tilbake, nektet Tesla. Nå lukker sjåføren selv bakluken feil.
En svensk Tesla Model 3-eier har fått beskjed fra bilmerket om at han lukker bakluken feil. Det vil si på bilen han har eid fra ny siden 2019.
Problemet skyldes rust i bakluken, sier Tesla. Bilmerket har også tidligere reparert skaden under garantien.
Men nå som rusten har dukket opp igjen på samme sted etter at garantien gikk ut, nekter Tesla å hjelpe. Selv ikke om det svenske svaret til Bilklagenemnda sier at de må.
De to første gangene, mens bilen fortsatt var under garanti, sa Tesla ellers at det hele var deres feil fordi bakluken var feiljustert.
LES OGSÅ: Så mye koster det å tilbakelegge 100 kilometer i elbil
Men nå er det plutselig eierens feil. Selv om problemet er nøyaktig det samme som de to foregående gangene.
Det skriver Södermanlands Nyheter .
I dag mener Tesla at bakluken er riktig justert og at rusten i stedet skyldes at eieren lukker bakluken «for tett». Det er imidlertid ikke eieren enig i Og ifølge ham selv har andre Model 3-eiere hatt akkurat de samme problemene med bilene sine.
Men da bilmerket likevel nektet å dekke skadene, valgte eieren å gå til den svenske bilklagenemnda. Her valgte de å gi ham rett. Det er bare problemet at Tesla ikke anerkjenner styrets avgjørelser.
Det samme er ellers tilfellet her hjemme, hvor Tesla Danmark er eneste bilimportør i det såkalte 'overhenget', som stiller ut bilimportører, forhandlere og verksteder som ikke lever opp til klagenemndas vedtak.
At Tesla i Sverige har tapt saken endrer ikke på at de fortsatt ikke ønsker å hjelpe Model 3-eieren, sier han til Södermanlands Nyheter.
Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!