Hvis det er noen som ikke synes Formel 1 er gøy i år, så er det Max Verstappen. Nå sier han offentlig at han ser frem til en fremtid uten sporten.
Det finnes ikke noe finere enn Formel 1. I hvert fall ikke i motorsportens verden.
Likevel sier den fire ganger verdensmesteren Max Verstappen at han gleder seg til å kjøre noe annet enn de absurd raske racerbilene.
Verstappen, som selv har vært en av de største kritikerne av Formel 1-biler under dagens regelverk, finner i økende grad noe å kjøre i utenfor den ledende klassen.
Nederlenderen har sitt eget GT World Challenge-lag. Han har tidligere snakket varmt om å ha kjørt noen av verdens tøffeste 24-timersløp, inkludert det på Nürburgring.
Verstappen har kontrakt med Red Bull Formel 1-teamet frem til 2028-sesongen. Men etter det er han teknisk sett fri på markedet.
Det har imidlertid allerede blitt ryktet flere ganger at Aston Martin ville være klare til å betale ham mer enn 2 milliarder kroner for å forlate teamet med base i Milton Keynes, England.
Ifølge Verstappen kan imidlertid ikke Formel 1 fortsette i den retningen den er i nå. Han kaller sporten «Formel E på steroider» og «anti-racing-lobbyaktig».
– Jeg skal kjøre 24-timersløpet på Nürburgring. Akkurat som jeg håper å kunne kjøre det samme på Spa-banen i Belgia en dag.
– Og så Le Mans selvfølgelig. Så jeg kombinerer forskjellige ting. For å finne noe som jeg synes er skikkelig gøy, sier Red Bull-stjernen ifølge New York Times .