Den tyske tuneren Manhart har gjort det med Toyota Supra, som fabrikken ikke får tak i. I hvert fall ikke ennå.
Mye tyder på at dagens Toyota Supra, sammen med sin cabriolet-formede søster, BMW Z4, er på vei ut.
Men før vi kommer dit, ligger det i kortene for Toyota å sende en toppversjon til gatene. Det vil trolig få tilnavnet GRMN hvis det noen gang blir realisert.
Ventetiden trenger imidlertid ikke være så lang. Faktisk er det ingen i det hele tatt. For Manhart har gitt Supra Mk.5 hestekreftene som det i årevis har blitt sagt at bilen fortjener. Nemlig 550 stykker fra en 3-liters BMW rekkesekser.
Manhart leverer de ekstra hestekreftene med nye turboladere, et karbonfiberinntak, en større karbo, annerledes motorstyring og nytt eksosanlegg. Her er imidlertid nedløpsrør et tilleggsalternativ.
LES OGSÅ: Hvor dyre er frontlyktene til en Bugatti Chiron
Det samme er bodysettet i karbonfiber, som gjør Toyotaen bare litt bredere å se på. Ja, dette gjelder faktisk også 20"-felgene med konkav vinkel. Av samme åpenbare grunn er oppgraderingen alt annet enn gratis. Motordelene alene koster 89.000 kr.
Og her er det ikke tatt hensyn til det nye unntaket. Det alene utgjør 37.300 DKK, mens de nevnte nedløpsrørene, som må velges, legger ytterligere 17.850 DKK på regningen.
Karbonfibersettet er kanskje overraskende nok den desidert dyreste delen av hele ombyggingen. Skal alle skrap med, økes regningen med 93.000 kroner. Legg dertil KW Clubsport-chassiset til 23.000 kr. AW!
For å gjøre vondt verre, for å gni salt ekstra hardt i såret, må vi informere om at Toyota i Danmark ønsker over 1 million kroner for fabrikkbilen. Men da betales også registreringsavgiften.
Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!