22. mars, 2025

Nå kan du prøvekjøre den nye kinesiske SUV-en – Hongqi EHS7

Nå er det en mulighet til å oppleve Hongqi EHS7 bak rattet. Den elektriske SUV-en er klar for prøvekjøring hos 24 forhandlere som inviterer til Åpent hus denne uken.

Hongqi er fortsatt et nytt navn for mange, men merket har allerede gjort seg bemerket i Danmark. Den store E-HS9 var utgangspunktet, og nå følger en ny modell etter.

Hongqi EHS7 er en helelektrisk SUV, og med et utvidet forhandlernettverk er bilen nå lettere å se, ta på og teste.

En rekke bilforhandlere inviterer denne uken til Åpent hus, hvor interesserte kan ta en prøvetur av modellen. Med en startpris på 389.990 kr. EHS7 plasserer seg i en klasse hvor flere merker konkurrerer om kundenes oppmerksomhet.

Nytt Hongqi-forhandlernettverk gir bedre tilgang

Interessen for Hongqi har vært økende, og derfor har merkets tilstedeværelse blitt styrket. Det er nå forhandlere over hele landet, så det er lettere å se bilen i virkeligheten.

Ifølge Alexander Bachmann, merkevaresjef for Hongqi , har responsen vært positiv og flere modeller er på vei.

"Etter lanseringen av E-HS9 har vi sett økende interesse for Hongqi. Med EHS7 utvider vi porteføljen vår og gjør det lettere for kundene å oppleve bilen på nært hold," sier han.

Nu kan du prove den nye, kinesiske SUV - Hongqi EHS7
Kreditt: Hongqi

SUV med fokus på teknologi og funksjonalitet

EHS7 er designet for å kombinere elektrisk kraft med en moderne kjøreopplevelse. Modellen har firehjulsdrift, førerassistentsystemer og bakhjulsstyring, som gir en svingradius på kun 5,3 meter.

En annen teknisk detalj er den adaptive luftfjæringen, som kan justeres i seks nivåer og tilpasses veiforholdene. Dette sikrer både komfort og bedre aerodynamikk.

Inne i bilen er det plass til både sjåfør og passasjerer. Baksetepassasjerer har over en meter benplass, og setene har både varme og ventilasjon. Et stort panoramaglasstak gir hytta en lys og romslig atmosfære.

Lydopplevelsen i bilen er også prioritert. Et avansert DIRAC lydsystem med 19 høyttalere sørger for klar og velbalansert lyd, uavhengig av posisjon i bilen.

Nu kan du prove den nye, kinesiske SUV - Hongqi EHS7
Kreditt: Hongqi

Effektiv batteriteknologi fra Hongqi

EHS7 er utstyrt med den nyeste CATL Gen 3 CTP-batteriteknologien. Batteriet leverer lang rekkevidde og hurtiglading fra 10-80 % på kort tid, skriver den danske importøren.

Teknologien sørger for at ladingen foregår stabilt, selv ved lavere temperaturer, uten behov for forvarming over 10 grader.

Opplev EHS7 akkurat nå

Hongqi inviterer til Åpent hus neste uke, hvor bilentusiaster kan se og prøvekjøre bilen. Forhandlere over hele landet er klare til å vise frem modellen og gi en kjøreopplevelse bak rattet.

En ny modell kommer snart i serien – den elektriske sedanen EH7, som forventes å utvide Hongqis posisjon på det danske markedet.

Les mer her!

Latest

Don't miss

Bilgiganten med 7,5 milliarder i underskudd sier opp 14.000 personer

Tyske ZF – eller ZF Friedrichshafen AG – kom...

Trump stopper regler som tvinger bilmerker til å selge elbiler

Da han ble president i USA for to måneder...

Tesla mangler 10 milliarder – ingen vet hvor de er

Tesla mangler angivelig nærmere 10 milliarder kroner. Bilmerket kan...

Tesla vil bygge Model Y 20 prosent billigere

Kostnadene må kuttes så mye at Tesla kan bygge...

Elon Musk fordømmer angrep på Tesla: «Sinnssykt»

Brannstiftere i Las Vegas satte fyr og skjøt mot...
Boosted Magazine
Boosted Magazine
Boosted i Danmark har over en million unike brukere, som overgår to millioner økter og akkumulerer over syv millioner sidevisninger hver måned, og plattformene våre har blitt et knutepunkt for bilentusiaster. Nå kan du også nyte innholdet vårt på norsk! Nyt våre gratis bilnyheter - hver dag.
spot_img

Lamborghini tjener 2,2 millioner kroner pr bil

Lamborghinis inntekter slo rekord i 2024. Merket tjener 2,2 millioner kroner pr. bil i omløp. Urus SUV gjør det best. Inntekter, omsetning og resultat...

Tesla mangler 10 milliarder – ingen vet hvor de er

Tesla mangler angivelig nærmere 10 milliarder kroner. Bilmerket kan uansett ikke forklare hvor pengene er blitt av. 1,4 milliarder dollar. Eller i underkant av...

Max Verstappen vil ha V10-motoren tilbake i Formel 1

Det er ikke bare FIA-presidenten som vurderer det. Max Verstappen blir faktisk lenger i Formel 1 hvis V10-motoren gjør comeback. Fire ganger verdensmester Max...

Trump vil forby elbiler på flere amerikanske motorveier

Akkurat nå har elbiler i California lov til å kjøre i kjørefelt som ellers er beregnet for samkjøring. Men Donald Trump forbød det fra...

Politiet i Tyskland hater elbiler – tvunget til å bruke dem

Politiet i Baden-Württemberg, Tyskland, hater de 180 elbilene deres så mye at kritikk av bilene har blitt en politisk sak. Betjentene klager, men politikerne...

Vlado avslører: "Ja, hastighetskontroll fungerer – og det er ikke bare en pengemaskin"

I DRs Aftenshowet forklarer Danmarks mest kjente politimann hvorfor fartskontroller faktisk utgjør en forskjell i trafikken. Fartsgrenser på danske veier fungerer. Det opplyser trafikkpolitibetjent...

Hele landet dropper alle fotobokser – «De er verdiløse»

Fotobokser er verdiløse. I hvert fall hvis du spør regjeringen i Estland, som nå begynner å demontere alle fellene i hele landet. I Estland...

Citroën ombestemmer seg – 2CV gjenoppstår tross alt

Først ville de, så hadde media misforstått noe. Og nå ønsker Citroën fortsatt å bygge en ny 2CV, sier merkevarens administrerende direktør. Citroën 2CV...

Salget fortsetter: Spar opptil 130 000 kr. igjen Xpeng

Kinesiske Xpeng, som har blitt ekstremt populær i Danmark, gir nå danskene nok en vill kampanje hvor du kan spare hele 130 000 DKK....

Bilgiganten med 7,5 milliarder i underskudd sier opp 14.000 personer

Tyske ZF – eller ZF Friedrichshafen AG – kom ut av 2024 med et underskudd på 7,5 milliarder danske kroner. Nå skal 14.000 mennesker...

Ny konkurs koster Volvo mye penger

For en uke siden gikk den svenske batteriprodusenten Northvolt konkurs. Konkursen rammer Volvo, som kommer til å tape en hel fabrikk, spesielt hardt. Det...

Rally-cheerleaders nekter å snakke etter å ha bannet forbud

Rallykorene i WRC har fått munnkurv. De har i hvert fall ikke lov til å banne over radioen lenger. Dette gjør dem nå helt...