8. september, 2024

Nå må BMW-eiere betale ekstra for standardutstyr

BMW ble slått for å ha satt de oppvarmede setene bak en betalingsvegg og måtte slippe den igjen. Nå prøver tyskerne på nytt med ekstra betaling for standardutstyr.

BMW har ikke gitt opp tanken på at kundene deres må betale mye mer for nye biler. Selv om tyskerne ble slått for å sette bl.a. setevarmeren bak en betalingsvegg.

Så nå prøver merket å ta betalt for standardutstyr som om det var noe på tilleggsutstyrslisten.

Nærmere bestemt lader BMW nå for å aktivere det adaptive chassiset, som mange av merkets modeller allerede kommer med fra fabrikken.

Bilistene har altså allerede betalt en gang for å få bilen levert med det understellet. Den kan bare ikke brukes fordi BMW får betalt for å aktivere den adaptive delen.

LES OGSÅ: Plug-in hybrid slår verdensrekord – dekker 2100 km på én tank

Dette er skrevet av flere medier – bl.a. Motor 1 .

Teknisk sett er det adaptive M-opphenget, som BMW kaller det, ikke en tjeneste som BMW-eiere må betale for på månedlig eller årlig basis. Men sånn kan det være.

Allerede nå kan BMW-eiere i USA aktivere det adaptive chassiset bilene deres allerede har fra fabrikken gjennom den såkalte Drive Store.

For å ta i bruk utstyr som bilene allerede har og som allerede er betalt for én gang, kan BMW-eiere også gi avkall på en engangssum på 500 dollar, tilsvarende 3.400 danske kroner. Deretter låser merket opp det adaptive chassiset permanent.

Å lade for standardutstyr som var valgfritt er ikke den eneste måten BMW prøver å rive av kundene sine.

For å få flere til å velge elbil, prøver BMW nå direkte å gi kundene dårlig samvittighet med nye biler som kan kobles til merkets smarttelefon-app. Les mer om det her .

Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!

Latest

Don't miss

Danske Alba er kåret til beste rookie i Formel 4

Danske Alba Hurup Larsen er bare 15 år. Men...

Tidligere VW-sjef i retten for svindel: «Jeg er uskyldig»

Den tidligere VW-sjefen Martin Winterkorn er blant annet tiltalt...

Volkswagen ID. Buzz GTX: Fart på hippiebussen

Volkswagen har nå presentert den nye ID-en. Buzz GTX,...

XPENG har nå 2000 biler på danske veier

Med imponerende fart har XPENG Danmark nådd en ny...

Mercedes gjør seg klar til å drepe elbilen etter bare 3 år

EQ-serien ble aldri suksessen for Mercedes som tyskerne hadde...
Boosted Magazine
Boosted Magazine
Boosted i Danmark har over en million unike brukere, som overgår to millioner økter og akkumulerer over syv millioner sidevisninger hver måned, og plattformene våre har blitt et knutepunkt for bilentusiaster. Nå kan du også nyte innholdet vårt på norsk! Nyt våre gratis bilnyheter - hver dag.
spot_img

Politiet rev Mercedesen fra hverandre – ikke plass til korkort

Registreringskortet klarte så vidt å kiles fast mellom forskjermen og dekket da politiet nylig fikk tak i en Mercedes E-klasse, som eieren hevdet å...

Skandalerammet bilfabrikk i krise – snart tom for penger

Northvolt, som allerede har tapt en tosifret milliardkontrakt med BMW, varsler nå at bilbatterifabrikken snart går tom for penger. Det burde vært så bra,...

Hvorfor må dekktrykket være forskjellig foran og bak?

Det handler om å kompensere for noe – nemlig vekt – når bilprodusenter og dekkprodusenter angir dekktrykket, som ofte er forskjellig foran og bak...

Volvo snur – skal bygge elbil med bensinmotor

Denne uken sa Volvos ledelse at de dropper målet om kun å bygge elbiler i 2030. Nå kommer elbilen med bensinmotor. Volvo kaller det...

Tyskland vil ikke gjeninnføre statssubsidier for alle elbiler

I første omgang er det satt av rundt 1,8 milliarder euro, tilsvarende 13,4 milliarder danske kroner, slik at den tyske staten igjen skal støtte...

500.000 ansatte truer Volkswagen etter dårlige nyheter

Fagforbundet IG Metall truer nå Volkswagens ledelse med streik blant 500.000 ansatte dersom bilmerket ikke vil delta i konstruktive diskusjoner om jobbsikkerhet. Den tyske...

Forskere skal lage nye bildekk av bark fra bjørketrær

Det er nok av dem. Bjørketrærne, altså. Gummien til bildekk kan derimot være et problem. Nå vil svenske kjemikere løse problemet med barken fra...

36 personer er dode i verdens storste bilskandale

Minst 36 mennesker er døde i det som med rette kan kalles verdens største bilskandale. Bare i USA har de defekte kollisjonsputene kostet 28...

En annen hovedstad forbyr alle elektriske lobehjul

Etter forbudet mot elektriske scootere i Paris, innfører Spanias hovedstad Madrid lignende tiltak. Folk er griser i offentligheten. I hvert fall når de kjører...

Johns elbil har kun firehjulsdrift over 30 prosent strøm

John Østlie falt for et godt tilbud som viste seg å være for godt til å være sant. Firehjulsdriften som MG lover i Marvel...

Jeremy Clarkson: "Det er derfor jeg aldri kommer til å gjøre bil-TV igjen"

I en kronikk for The Sunday Times gjør Jeremy Clarkson det klart hvorfor både samarbeidet med Hammond og May og hans tid med biler...

«Mr. Beans» Peugeot 205 GTI søker ny eier

Han er kjent for allmennheten som en komiker, men Mr. Bean aka Rowan Atkinson er faktisk en stor bilentusiast. Nå er hans Peugeot 205...