Ferrari-sjef Benedetto Vigna lovet elbiler med et unikt lydspor. For første gang kan vi nå høre hva han mener.
Akkurat nå ruller en hevet Ferrari, som ikke er en Purosangue, rundt i nærheten av Ferrari-fabrikken i Maranello. Dessverre lager den bilen en falsk motorlyd.
For selv om Ferrari prøver å kamuflere prototypen, kan ikke de falske rorhalene skjule at det er en elbil. En elektrisk Ferrari-bil forventes å bli presentert med en heslig prislapp allerede neste år.
Merkets administrerende direktør Benedetto Vigna har allerede lovet elbiler med helt spesielle lyder. Faktisk må det være lyder laget spesielt for hver modell. Det er først nå vi virkelig kan få en ide om hva regissøren mener.
Det første budet på en "unik" lyd er ikke til å ta feil av. Ferrari har gjort alt for å få bilen til å høres ut som en V8. Selv om det ikke er tegn til forbrenning i bilen.
LES OGSÅ: Jeremy Clarkson avviser tidligere Top Gear-verts logg
Motsatt kan Ferrari være ganske likegyldig til omverdenens holdninger. Kundene står trolig allerede i kø for merkets første elbil noensinne. Faktisk er Ferrari det bilmerket i hele verden som tjener absolutt mest pr bil.
Omvendt er folkene ved fabrikken i Maranello langt fra de første som tilfører lyd til en ellers lydløs biltype.
Maserati gjør akkurat det samme med GranTurismo Folgore, og søstermerket Dodge mener ikke bare at elbilen er et bedre bud på en muskelbil enn noe annet. Bilen, Charger Daytona, prøver uten å legge skjul på at den høres ut som forgjengeren med en 6,2-liters V8-motor.
Selv den lille Abarth 500e, som er basert på den elektriske Fiaten med samme navn, prøver å få elbiler til å høres ut som noe de ikke er.
Du kan selv vurdere om Ferrari fikk rett med tanke på den kunstige motorlyden ved å spille av klippet nedenfor. Del dine tanker med oss i kommentarfeltet til denne artikkelen på Facebook.
Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!