Siv Åsynje har grått over at hun måtte vente 2,5 år på ny clutch til Toyotaen sin. Til å begynne med nektet også bilmerket å hjelpe.
Ikke bare måtte Siv Åsynje vente 2,5 år på ny clutch til Urban Cruiser. Bilmerket nektet å hjelpe henne i det hele tatt. I hvert fall i begynnelsen.
Det sier bileieren til Motor.no .
Andre Toyota-eiere har vært i samme situasjon. Og bilmerket har ikke vært til mye hjelp. Blå. skriver Motor.no om en kvinne hvis bil Toyota plutselig kunne finne en clutch til. Altså i løpet av 5 måneder.
Det hele koker ned til en flom hos den kinesiske underleverandøren som leverer clutcher til Toyota. Og dermed har det utløst et mareritt for eierne.
LES OGSÅ: Elbiler stuper raskere enn dieselbiler i EU
For Siv Åsynje gjorde kjepphesten med Toyota at hun måtte kjøpe seg en bil til bare for å komme seg rundt. Det ga henne to billån å betale ned.
Etter 2,5 år ringte imidlertid verkstedet til slutt og sa at de hadde fått delene for å reparere clutchen. Men Siv Åsynje måtte betale full pris for dem. Selv om hun hadde kjøpt bilen fra akkurat samme forhandler.
Toyota forsvarte seg med at bilen ikke ble betjent av dem. Derfor var det heller ingen nedkjøling å følge. Altså inntil Motor.no engasjerte seg.
Nå beklager Toyota med å si at de var godt klar over at Siv Åsynje hadde fått en annen pris i utgangspunktet, men at hun ble bedt om å betale full pris fordi 'kundeservice ikke hadde fått beskjeden'.
Siv Åsynje sitter igjen med en følelse av å være svært skuffet over Toyota. Japanerne er imidlertid ikke de eneste som går galt i byen med kunder.
En kjemperegning ble for eksempel til nesten ingenting da Volkswagen-eier Hans Ole fortalte Boosted om automatkassen sin. Les mer om den saken her .
Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!