Stellantis-gruppen motsier nå sin toppsjef Carlos Tavares, som så sent som i august truet med å selge eller stenge flere bilmerker.
Stellantis forblir som den alltid har vært siden gruppen ble opprettet ved en sammenslåing av Fiat-Chrysler og PSA. Merker skal verken selges eller lukkes.
Så sent som i august truet konsernets administrerende direktør, Carlos Tavares, ellers med å stenge eller selge de økonomisk mest vanskeligstilte av merkene.
Kunngjøringen utløste umiddelbart spekulasjoner om hvilke merker som sto i fare for å stenge eller være billige å selge. Maserati bøyde seg kort tid etter presset for å si at den ikke var til salgs.
Og nå meldes det generelt fra Stellantis-ledelsen at det ikke skal selges eller stenges noe blant konsernets totalt 14 bilmerker.
LES OGSÅ: Kevin Magnussen får tidenes tøffeste straff i Formel 1
Det opplyser konsernet i en pressemelding .
Nærmere bestemt går den korte kunngjøringen faktisk til Dodge og Chrysler som bilmerker. De siste dagene har familien til grunnleggeren av Chrysler, Walter Percy Chrysler, ellers vært på jakt etter Stellantis.
Familien anklager gruppen for å neglisjere de amerikanske bilmerkene. Samtidig sa familien at de nå vil prøve å samle nok investorer til å kjøpe merkevarene ut av Stellantis. Men de to amerikanske merkene er ikke til salgs i det hele tatt.
– Vi er ikke ute etter å selge noen av våre 14 merker, heter det i den korte pressemeldingen.
På den annen side er det ingen hemmelighet at det står spesielt dårlig til med Chrysler. Den nåværende modellserien består av kun to biler. Og det er til og med en overdrivelse. For den ene er en plug-in hybridversjonen av den andre.
Faktisk er det så lite som skjer hos Chrysler at bilmerket ennå ikke har tatt seg bryet med å fjerne sedanmodellen 300C fra nettsiden. Selv om bilen ikke lenger er i produksjon i det hele tatt. Les mer om det her .
Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!