Det er ikke mange Nissan 350Z i Danmark, og det er synd. Som brukt byr den på mye korglede til virkelig skarpe priser.
Hvis du ikke bryr deg om bakseter og praktisk og bare vil ha en morsom bil med mange hestekrefter, så er det ingen vei utenom Nissan 350Z. Sportsbilen fra Japan dukket opp i 2003 med et frekt design og en 280-hesters V6-motor under panseret. I store deler av verden ble det umiddelbart en kult. I Danmark var det halvparten så dyrt med en pris som havnet rundt 800.000 DKK, så her var det ikke akkurat rift om bilene, skriver Bil Magasinet . Fortsatt tilgjengelig for rundt 200.000 DKK I dag har imidlertid prisene på de få eksemplene som finnes i Danmark falt til et tålelig nivå, og det er til og med mulig at du kan gjøre en enda billigere deal hvis du er klar til å importere en kopi fra. i utlandet. Den er tilgjengelig med automatgir, men vil du ha den ufiltrerte kjøreopplevelsen, finn en 350Z med manuell girkasse. Det kommer til å bli veldig gøy her, og det er også en bil som vil egne seg godt til en banedag i ny og ne. Det er et par ting du bør se nærmere på før du legger ut på et Nissan 350Z nytteeventyr, men i bunn og grunn er den ekstremt slitesterk og godt bygget. Du kan være heldig å finne et eksemplar til under 200 000 DKK, og til den prisen er det et veldig godt kjøp. Ellers ligger prisene mellom 200.000 og 250.000 DKK, avhengig av hvor langt de har kort.
Vær oppmerksom:
Motor : Da 350Z kom i 2003, hadde den en 3,5-liters V6-motor med 280 hk. I de to første årene av produksjonen var det flere motorer som led av for høyt oljeforbruk. Flere mistet problemet under garantien. Hvis du ser på en tidlig bil, sjekk om det er gjort. I 2006 fikk den en ansiktsløftning, hvor ytelsen økte til 301 hk. Motoren trenger service hver 15.000 km. En liten tjeneste koster rundt 3000 kr, mens en stor koster ca. 4500 kr, som er særdeles rimelig. En clutch varer vanligvis 60 000 km avhengig av clutchstilen. Det koster ca. 10 000 kr for erstatning. Understell : Se opp for prøver med senket gjenget understell, som er et tydelig tegn på at det har vært kort hardt. Bremsene fra italienske Brembo koster mye når de skal skiftes. Regn med rundt 10 000 kr for skiver og blokker om du skaffer de selv på f.eks eBay, og så kommer det lønn på toppen. Lytt etter "klikk" eller "klump"-lyder fra bakdekket. Dette kan tyde på at drivakselleddene er ferdige, og de kan koste opptil 9000 kr å skifte. Karosseri : Sjekk spesielt understellet og alle kanter for rust.