En 15 år gammel gutt er siktet for å ha stjålet en buss for å kjøre sin 14 år gamle kjæreste til skolen i Tyskland. En tur på 150 kilometer.
En 15 år gammel gutt er siktet for å ha stjålet en buss for å kjøre kjæresten sin til skolen.
Det på mange måter uvanlige biltyveriet fant sted i den tyske byen Wiesbaden, hvor tenåringen på en eller annen måte kom seg inn i området der bussen var parkert.
Gutten klarte deretter å åpne inngangsdøren på bussen uten å forårsake noen skade. Han startet også bussen med nøkkelen.
Ifølge lokale medier sier tysk politi det er uklart hvordan han fikk tak i nøkkelen.
Politiet lurer også på hvordan tenåringen klarte å kjøre bussen så bra. Det er ennå ikke gitt ut informasjon om den nøyaktige grunnen til at gutten kastet sin kjærlighet på en bestemt buss.
Den unge sjåføren kjørte en svært lang distanse i den store bussen. Kjøretøyet forsvant fra depotet sitt rundt klokken 06.00 om morgenen.
Den ble først funnet igjen rundt middagstid, hele 150 kilometer unna i byen Karlsruhe.
Kort tid før han ble stoppet av politiet, hadde 15-åringen plukket opp sin 14 år gamle kjæreste. Planen var angivelig å fungere som privatsjåfør til skolen, men turen tok brått slutt.
Tenåringen er nå arrestert og står overfor en rekke alvorlige siktelser.
Det er ikke akkurat en sjeldenhet at unge gutter stjeler biler. Men det er ikke hver dag eller annenhver dag at busser er blant dem.
Det tyske rettssystemet må nå avgjøre den unge mannens fremtid.
Det høres kanskje ut som starten på en utrolig dårlig romantisk komedie. Men for tenåringen er det ingenting morsomt med situasjonen akkurat nå. Han står nå overfor hard straff for sitt tåpelige forsøk på å være romantisk.