En ny sykkelsti har kostet skattebetalerne 95 millioner kroner. Men folk faller over på stien, som er bredere enn veien rett ved siden av.
Veien er noe vi deler.
Tydeligvis ikke. I hvert fall ikke i den engelske kommunen Dorset, hvor byrådet har bygget en 3,3 meter bred sykkelsti.
Det hele har kostet skattebetalerne 11 millioner pund, tilsvarende 95 millioner danske kroner. Og nå strømmer klagene inn.
Ikke bare er sykkelstien så bred at asfalten for biler har blitt smalere. Bilister som kommer fra sideveier må også gjøre halsbrekkende rattsvingninger for å unngå å svinge ut på sykkelstien.
Dette er hva The Sun skriver.
Det er imidlertid ikke bare sjåfører som klager. Det gjør faktisk også folk som bruker sykkelveien. Flere er bekymret for materialet selve stien er laget av.
Dette skjer etter at en 13 år gammel jente ble alvorlig skadet da hun falt på stien mens hun sto på en løpesykkel.
Tredemøllen satte seg fast i noe løst asfalt, noe som var nok til at jenta falt av og ned på bakken.
Naboer til sykkelstien har også klaget høylytt over at bystyret har fjernet ganske mye gress for å bygge stien. Gresset har ikke blitt reetablert andre steder.
At byggeprosjekter som en ny sykkelsti kan vekke sterke følelser er ikke noe nytt. Boosted har tidligere rapportert om hvordan en rundkjøring har rørt ved tanken til en rekke veganere .