En BMW M3-eier skal i fengsel, selv om det er over to år siden han delte dumskapen sin på offentlige veier med resten av verden.
Politiet ser også på YouTube og andre sosiale medier.
En BMW M3-eier må innrømme det. Hans hensynsløse kjøring, som han delte med offentligheten, kostet ham en tur bak murene.
I 2024 kjørte mannen hensynsløst rundt flere motorveier i Eindhoven i Nederland.
Her forbikjørte han også for fort og bremset unødvendig hardt, slik at sjåfører bak måtte ty til bråmanøvrer for å unngå kollisjon.
Deretter valgte mannen å legge ut alle bevisene han selv hadde tatt opp med kameraer inne i bilen på nettet.
Opptakene ble sett av politiet, som brukte dem til å iverksette en etterforskning mot BMW-eieren. Det er opptaket og etterforskningen som nå har sendt ham i fengsel.
Mannen har nettopp fått saken sin behandlet i retten, opplyser nederlandsk politi.
Og dommeren var ikke i tvil om dette. I tillegg til BMW-en, vil den hensynsløse kjøringen koste sjåføren førerkortet i 18 måneder, hvorav bare 6 er suspendert.
I tillegg vil mannen tilbringe de neste 6 månedene med en fengselsstraff hengende over hodet mesteparten av tiden. Én måned av dommen er imidlertid gjort ubetinget.
Bilen, en grå BMW F80 M3, er også blitt konfiskert av myndighetene og vil bli solgt på auksjon i løpet av de kommende månedene.
Men gutter som deler sin egen dumskap med resten av verden er ikke et isolert nederlandsk fenomen.
Faktisk skjer akkurat det samme her hjemme, hvor den nå 30 år gamle motorsyklisten Casper Nielsen, som gikk under navnet Capzride, er dømt til 2 år og 3 måneder i fengsel .