26. april, 2025

Verdens mest brukte Bugatti Veyron kan bli din

Bortsett fra Bugattis egne testbiler har vi ikke klart å finne andre Veyron-modeller med like høy kjørelengde som denne bilen, som holdes i Nederland.

Det høres kanskje ikke så mye ut. Men i Bugatti-termer snakker vi om vanvittige avstander her.

Boosted-redaksjonen har i alle fall ikke klart å finne en Bugatti Veyron som har eksistert litt lenger enn dette hvite eksemplet fra 2009.

Ifølge annonsen står bilen for øyeblikket hos Bugatti Rotterdam, med en prislapp på 2,2 millioner euro, tilsvarende 16,4 millioner kroner.

Og ja, det er mye penger. Men når bilen uansett ikke koster mer enn det, må nok forklaringen finnes i kilometerstanden.

Bilen, som kom til Nederland i 2024, kan faktisk fortsatt kjøres en god del kilometer, hvis økonomien tillater det.

Den er godt brukt – i Bugatti-termer.

For selv om bilen har salgsskilt i frontruta, fungerer 8-liters W16 med de fire tvillingturboene fortsatt som utleie. Og det er ikke en liten sum som utleier betaler for selv.

For eksempel koster en time med ubegrensede kilometer 2.000 euro, tilsvarende i underkant av 15.000 kroner. I tillegg må du legge til 500 euro for forsikring. Det blir dobbelt så dyrt om bilen skal til utlandet.

En dag med ubegrensede kilometer koster 20.000 euro, og trenger du bilen over en helg, løper gleden opp i 30.000 euro. Men da må du også levere tilbake bilen igjen søndag klokken 18 – altså senest.

Og så er det et innskudd å ta hensyn til. Vanlig timeleie krever et depositum på 10 000 euro. 24 timer i naturen bil med 1.001 hestekrefter går opp i 25.000 euro. Så bare i depositum.

Men du kan faktisk bare kjøpe bilen akkurat nå. Men da må du leve med at bilen allerede har i underkant av 34.000 kilometer.

Det kan være peanøtter for nesten alle andre biler. Men i Bugattis tilfelle er det enormt langt. Kanskje fordi å bytte alle bilens væsker koster svimlende 20.000 euro.

Og så er det dekkene. Fordi de skal tåle slike svimlende hastigheter (den vanlige Veyron har en toppfart på 408 km/t, red.), anbefaler Bugatti at du skifter gummi med jevne mellomrom.

Det intervallet er annethvert år uavhengig av kilometerne i løpet av den tiden. Pris 35.000 euro eller 261.000 kroner. Og så er det felgene. Fabrikken i Moselheim ønsker å bytte dem hver 16.000 kilometer. Det koster 'bare' 46.000 euro.

De ulike utleiealternativene Pris i euro
Pris per time, ubegrenset kjørelengde €2000
Pris per dag (10:00 til 18:00) Inkludert 250 kilometer gratis €10 000
Pris per dag (10:00 til 0:00) Inkludert 250 kilometer gratis €15 000
Pris per dag (24 timer) Ubegrenset kjørelengde €20 000
Pris per helg Ubegrenset kjørelengde, fra fredag 10:00 til søndag 18:00 €30 000
Depositum kreves kun for uavhengig reise €10 000
Depositum 24 timer eller lenger Kun nødvendig for uavhengig reise €25 000
Tillegg per kilometer Kun ved overskridelse av kontrakten €20,-
Forsikring fra 25 år (per dag) €500,-
Forsikring fra 25 år + EU-dekning i utlandet (per dag) € 1000,00
  • Verdens mest brugte Bugatti Veyron kan blive din
  • Verdens mest brugte Bugatti Veyron kan blive din
  • Verdens mest brugte Bugatti Veyron kan blive din

Dagens bilnyheter

Gratis bilnyheter

Forby statstilskudd – elbiler stuper med 18 prosent

Mens det globale elbilsalget fortsetter å stige, stuper det...

Nissan bekrefter: Neste GT-R blir IKKE en elbil

Det blir ingen elbiler. I hvert fall ikke når...

Slik skal alle nye elbiler fra BMW se ut

BMW har vist den nye elbilen Neue Klasse som...

Gjestene på kjent bilutstilling fikk 17.000 kroner i parkeringsavgift

Parkeringsavgifter på 2.100 kr i timen under Custom Motor...

Politiet gadd ikke hjelpe – eier kjøpte tilbake stjålet bil

Programvareingeniør Ewan Valentine fra Solihull fikk sin Honda Civic...
Boosted Magazine
Boosted Magazine
Boosted i Danmark har over en million unike brukere, som overgår to millioner økter og akkumulerer over syv millioner sidevisninger hver måned, og plattformene våre har blitt et knutepunkt for bilentusiaster. Nå kan du også nyte innholdet vårt på norsk! Nyt våre gratis bilnyheter - hver dag.

Elbil leveres uten elektriske vinduer og kun på stålhjul

Manuelle sidevinduer, stålhjul og ingen radio.. Det er 'utstyrspakken' fra det nye amerikanske bilmerket Slate. Til gjengjeld holdes prisen lav. Det nye amerikanske elbilmerket...

Regnestykke: Så dyr er en gjør-det-selv-ferie i elbil

Ifølge en ny beregning slår elbilen bensinbilen i pris til Gardasjøen og den franske rivieraen på gjør-det-selv-ferien. En ny analyse viser at det er...

Politiet gadd ikke hjelpe – eier kjøpte tilbake stjålet bil

Programvareingeniør Ewan Valentine fra Solihull fikk sin Honda Civic stjålet. Utrolig nok kjøpte han den tilbake selv 3 uker senere fra en forhandler. Ewan...

Volvo flykter fra Kina – flytter produksjonen til Belgia

Kinesiske Volvo er nå så redd for tollsatser fra EU at produksjonen av elbilen EX30 flyttes til Europa. Ikke til Sverige, men til Belgia....

Renault 5 Turbo 3E koster nesten 1,2 millioner i Danmark

Den nye elektriske Renault 5 Turbo 3E blir Renaults kraftigste landeveisbil noensinne. Kun 1.980 biler skal bygges, og prisen starter på 1,18 millioner kroner....

Kan du se det? Ford stjeler VWs løsning i ny elbil

Ford har ansiktsløftet Mustang Mach-E. Modellen har nå varmepumpe som standard og ny plassering for girvelgeren ved rattet. Det er faktisk en VW-greie. Ford...

Nedtur for Tesla – har kun solgt 600 nye biler

Det første kvartalet av 2025 var kanskje ikke en katastrofe for Tesla. Men det har sett mye bedre ut. Merket solgte bare 600 biler...

Bilgigant fyller syntetisk diesel i nye biler

Alle nye dieselbiler fra Skoda fylles nå med syntetisk drivstoff første gang de fylles. Netto utslipp er 90 prosent mindre, sier styremedlem Karsten Schnake....

Nye biler med manuell girkasse har falt med 57 %

Antallet nye biler med tre pedaler – det vil si manuell girkasse – har falt med 57 prosent på et tiår. Det viser en...

Schumacher: Hamilton kan bli ferdig på Ferrari

Ralf Schumacher sår tvil om Lewis Hamiltons fremtid hos Ferrari. Den syv ganger F1-verdensmesteren sliter med bilen, og spekulasjonene om en tidlig exit vokser....

Et annet bilmerke gir opp å bygge kun elbiler

Det er rett og slett ikke nok kunder til elbiler. Så nå legger et annet bilmerke målet om kun å bygge elbiler på hylla....

Nissan bekrefter: Neste GT-R blir IKKE en elbil

Det blir ingen elbiler. I hvert fall ikke når det kommer til neste Nissan GT-R i rekken. I stedet beholder den V6-motoren. Etter R35s...