Det er over. Etter seks år har Bugatti produsert den siste Chiron. De tre siste bilene er en hyllest til en person som var spesielt nær merkevarens grunnlegger.
Ikke mange vet det. Men Bugatti Chiron er faktisk allerede en hyllest til en Bugatti-ansatt. Nemlig monegaskiske Louis Chiron som en kort Le Mans og testbil for Bugatti under grunnleggeren, Ettore Bugatti. Og nå gjør Bugatti det igjen. Det der med å hylle fortiden. De tre siste Chiron-modellene får et ekstra navn etter Ettore Bugattis eldste datter, L'Ébé. Alle tre bilene: en vanlig Chiron og to Sport-modeller – er svartlakkert med gullaksenter. Som L'Ébé Bugattis signatur er på undersiden av bilens gigantiske bakvinge. I kupeen er merkets gatebilhistorie brodert på dørsidene, mens stolene, instrumentpanelet og rattet er holdt i asymmetriske farger. Her er både Bugattiblått, en nyanse av Fabricca Blu, kremhvit og karbonfibersvart. Motormessig er det ingen ekstra kraft å hente. Men Chiron-modellen har heller aldri manglet potens. Med sine firedoble turboer yter 8-liters W16-motoren vanvittige 1500 hestekrefter og 1600 Nm. Mens i Chiron Super Sport 300+ er det hundre hestekrefter mer. Det tok Bugatti 6 år og et eierskifte å bygge de 500 bilene. Ryktene sier at merket er i full gang med å utvikle Chirons etterfølger. Den første elektrifiserte Bugatti noensinne. Og ja, den beholder W16-motoren.
Klikk 'NESTE SIDE' for å bla gjennom bildene av den siste Chiron noensinne