Testbilen X6 koster nesten 2,5 millioner kroner. Testbilen koster 1,8 millioner kroner som standard. DKK, men er lastet med ekstrautstyr, så prislappen nærmer seg 2,5 millioner DKK. Da får du blant annet et Bowers & Wilkins surroundsystem som forvandler hytta til en konsertsal. Den adaptive M-fjæringen lar deg velge mellom en komfortabel eller fast fjæring. Laserlys gjør natt til dag, og Parking Assistant Plus, som parkerer bilen selv, sparer deg for mye svette i København, hvor parkeringsplassene er designet for mikrobiler. Overlegen reisefølge Ikke overraskende er X6 M50i en overlegen turbil, som ignorerer sidevind og reduserer vindstøy som et par støyreduserende hodetelefoner. Den er også veldig rask. Med 530 hk og 750 Nm dundrer det framover. 70 til 120 km/t beveger seg som 0-50 i en GTI. X6 M50i er en ingeniørbragd av kraft som kombinerer høy komfort med et grep som trosser fysikkens lover for en 2,3 tonns bass. Trenden tilsier store SUV-er a la X6 Problemet, bortsett fra det kontroversielle utseendet, er at det ikke er en spesielt involverende bil å kjøre. Det er vanskelig å tolke hvor langt kjempen er fra å miste fotfestet når du nynner entusiastisk uten skyggen av krenging. Det nærmest surrer på skinner – med mindre du slår av ESC-systemet, hvorpå bakenden blir levende når du tråkker på gasspedalen. Du vil ikke ha sistnevnte på offentlig vei. Det er mye bortkastet energi, som er bedre tjent med i en BMW M550i. BMW bryr seg nok ikke. Det er kundene som bestemmer, og trenden akkurat nå tilsier store luksus-SUV-er.