Skaden på denne Rivian R1T er – objektivt sett – av den mindre sorten. Men regningen er det ikke.
Et autorisert verksted kan ofte være den dyrere løsningen.
Det understreker regningen for en bulkreparasjon som en Rivian R1T-eier fikk fra et autorisert serviceverksted.
Mannen må slippe unna med 21 149,16 dollar. Det tilsvarer 146.000 danske kroner pluss det løse. Det er imidlertid uklart hvordan skaden oppsto.
Men på sosiale medier Reddit kan du se resultatet. Skaden altså. Lampehuset til det ene baklyset ser ut til å være skadet, og vi kan ikke unngå en bulk og et delvis belegg.
LES OGSÅ: Populære biler i Danmark ligger helt nederst på en ny liste
Verkstedet mer enn betaler for det. Verkstedet mener det vil måtte avsettes totalt 94 arbeidstimer til oppgaven. Lønnen, som ellers svinger mye, er også den klart største posten på regningen.
Delene som skal brukes 'bare' summerer seg til 4.580 dollar, tilsvarende 31.000 kroner. Dette skyldes blant annet at bilen er kuttet. Panelet med skaden er ett langt sammenhengende stykke.
Så for å få det til å se pent ut igjen, kuttet verkstedet ut den skadde delen og erstattet den med en ny. Og når det gjelder regningen? Ja, det ble faktisk betalt.
Det er ikke første gang skader på elbiler dukker opp. Faktisk er det ofte forbundet med heslige kostnader når ting går galt. Et ektepar i en Tesla ble for eksempel møtt med en regning på et nesten tilsvarende beløp. Les mer om det her .
Det er også utført studier som slår fast at selv mindre skader ofte er svært kostbare å reparere på elbiler. Enkeltdeler til bilene kan også lett koste mer enn det årlige strømforbruket. En fabrikkny frontlykt til en Audi Q4 e-tron koster for eksempel hele 22.500 kroner.
Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!