Det er faktisk mulig å lage en stilig og attraktiv elbil som også er nøysom når det kommer til strømforbruk, sier Cadillacs underdirektør.
Det kan godt være mulig å bygge en elbil som både ser bra ut og bruker relativt lite strøm. Elbiler trenger i hvert fall ikke være kjedelige.
I hvert fall ikke hvis du spør Cadillacs visedirektør Michael Simcoe. I et intervju med CarsGuide forklarer han at det er helt feil at en elbil skal være en firkant på hjul.
– Den som forteller deg at en økonomisk elbil må være en firkant på hjul tar feil. Det er mulig å lage svært økonomiske (elektriske, red.) biler som ser bra ut samtidig.
Faktisk tror Simcoe at bilmerkene og deres designere allerede vil designe og bygge elbiler som har en «bredere appell» i løpet av de neste årene.
LES OGSÅ: Nesten ingen i Danmark vil ha disse nye bilene
Cadillacs siste bud på en elbil Optiq ser for eksempel ikke ut som noe Tesla skulle bygge en ny Model Y på.
Bilen, altså Cadillacen, har langt flere former enn den ultraminimalistiske Teslaen. Faktisk ser Optiq ut som en "vanlig" bil. Og det er dette Michael Simcoe mener flere bilmerker er på vei mot når det kommer til elbiler.
Når det er sagt, er ikke Tesla akkurat et merke å glemme. Til tross for dårlig regnskap er merkevarebeholdningen fortsatt blant de mest verdifulle av elbilmerkene. På den annen side er Tesla langt fra å selge biler i et tempo som ligner rekordåret 2023.
Faktisk kan bilmerkets varelager, som binder opp til 20 milliarder danske kroner i elbiler, nå sees fra verdensrommet. Les mer om det her.
Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!