Kjenner du til Amazon eller har du brukt det til å selge gjennom bedriften din? Det er ikke sikkert. Det er langt fra alle danske selgere som er tilstede på Amazon.
Amazon er en plattform som er enormt stor i blant annet Storbritannia og USA, men den brukes også mye i Tyskland – og da buldrer det framover på det nordiske markedet. Dette er noe du må dra nytte av. Hvis du vil øke salget ditt, må du være tilstede på Amazon.
Hvis produktene dine skal bli funnet av brukere på Amazon, er det viktig at annonsene dine er i orden. Du kan få hjelp til å ta deg av dette gjennom et Amazon-byrå , som har full kontroll over alt med iøynefallende, annonser og riktige søkeord. Det er også en del av det som er kjent som SEO – dvs. søkemotoroptimalisering eller søkemotoroptimalisering. Da er du på god vei.
Er det ikke akkurat det samme som på Google?
Kanskje du har annonser som fungerer veldig bra på Google som du vurderer å bruke på nytt. Dette er forståelig, for det virker logisk at noe som fungerer bra det ene stedet automatisk også vil gjøre det bra på den andre søkemotoren. Det er bare det at Amazons og Googles algoritmer er helt forskjellige.
Amazon er en plattform bygget med salg i tankene. Derfor må også produktbeskrivelsene dine være i orden, for du konkurrerer utelukkende med andre som også ønsker å selge.
Slik er det ikke på Google, som brukes i like stor grad til informasjonssøk, nyheter og mye mer. Det er en mye mer vidtrekkende plattform, og det betyr også at brukere som søker etter produktene dine er mer sannsynlig å se dem. På Amazon kan det være tusenvis av dere som selger lignende produkter, så det handler om å skille seg positivt ut.