Bilprogrammet The Grand Tour er kort i graven. I hvert fall med Clarkson, Hammond og May som programledere. Og det har fått interessen til å eksplodere.
For den siste episoden noensinne av The Grand Tour arrangert av Clarkson, Hammond og May, ble klassiske biler søkt i England.
Det gjør det fortsatt. Men nå har interessen for spesielt en av dem – en Triumph Stag – økt voldsomt, bemerker Bilforhandler Magazine .
Ifølge media skyldes antallet søk etter Triumph Stag, som har økt med hele 793 prosent, dels nostalgi og dels hva TV-verttrioen gjør.
Siden det siste programmet ble sluppet på strømmetjenesten Amazon Prime, har også antall besøk på Ford Capri GXL økt med 185 prosent.
Og på Google Trend har begge bilene økt i antall søk med 75 prosent. Samtidig har søk knyttet til Lancia Montecarlo økt med opptil 500 prosent.
LES OGSÅ: Kineserne hevder å ha løst elbilens største problem
– Den siste episoden av The Grand Tour har brakt disse ikoniske modellene tilbake i rampelyset. Den minner seerne om bilenes tidløse appell, samtidig som den lar dem se idolene deres kjøre bilene.
– Derfor har vi sett en enorm økning i interessen, der begge modellene har blitt utrolig populære på nettsiden vår i dagene etter programmets utgivelse.
– Det beviser at kjendiser og populærkultur fortsatt har en enorm innflytelse på livsstilen vår, inkludert å kjøpe ny bil, sier sjefredaktør Erin Barker.
At verken Jeremy Clarkson, Richard Hammond eller James May nå gjør The Grand Tour betyr imidlertid ikke at programmet er dødt. Les mer om det her.
Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!