MER MOMENT ENN BUGATTI VEYRON Men så rask som bilen kan være når du skyver den, kan den være like lett å gå når du setter girkassen i komfortmodus og bare cruiser ut dit. Jeg hadde fryktet at kreftene skulle gjøre det vanskelig å kjøre den rolig, men slik er det ikke. Den er ganske imøtekommende i vanlig rushtrafikk, men den konstante og lett knurrende lyden minner alltid om at det vanvittige dreiemomentet på 1.315 Nm ved 3.400 o/min lurer rett under overflaten. Og bare for å sette øyeblikket i perspektiv, det er litt mer enn en Bugatti Veyron 16.4 kan prestere. OVER 320 KM/T PÅ TOPPEN Igjen og igjen lar jeg meg friste til mellomakselerasjoner, og hver gang blir jeg overrasket over hvor raskt speedometernålen klatrer opp på skalaen mens drivstoffet renner gjennom systemet. En standard E 63 S er oppgitt til 9,5 km/l, og en god gjetning er at denne bilen bruker litt mer drivstoff. Ifølge Kleemann er toppfarten på den andre siden av 320 km/t. Vi er ikke i nærheten av disse hastighetene under prøveturen, men med de kreftene som er tilgjengelig er jeg ikke i tvil om at det er en realistisk indikasjon.