I et desperat forsøk på å redde virksomheten, har Fisker Inc. nå et bredt spekter av funksjoner som Ocean-eiere allerede bruker, bak en betalingsmur. Inkludert sete- og rattvarme.
Det både ser ut og høres ut som en konkurs som bare venter på å skje. Likevel prøver danske Henrik Fisker å redde virksomheten sin, bilmerket Fisker Inc.
Det siste grepet er ikke å forsikre kundene om at Fisker gjør alt for å holde bilene i gang. Tvert imot har eierne av Ocean-modellen, som er Fiskers eneste bil, fått en advarsel.
Konkret advarer bilmerket nå sine kunder om at en lang rekke funksjoner kan forsvinne i bilene deres.
Det er funksjoner som sete- og rattvarme samt tilgang til 360-graderskameraet, varmen i frontruta og bilens såkalte 'premium' internettforbindelse, som Fisker nå ønsker å få betalt for.
LES OGSÅ: 20-åring pågrepet – gjemte 22 kamerafeller under sengen sin
Så igjen. Ifølge Autoevolution er advarselen sendt ut til eiere av bilene Ocean Ultra og Ocean Sport. I tillegg til bilene er det ovennevnte kjøpet allerede betalt for en gangs skyld.
Varmefunksjonene er opprinnelig en del av Fiskers såkalte Vinterpakke, som enkelte kunder betalte for da de betalte for den andre bilen. Men for flere Ocean-eiere fungerte ikke 'vinterpakken' i det hele tatt.
Fisker måtte inn og aktivere pakkene med litt ny programvare. Men allerede da ble Ocean-eierne fortalt at det – de allerede hadde betalt for – bare var midlertidig. Og kun tilgjengelig i en såkalt 'prøveperiode'.
Fra årsskiftet, dersom Fisker Inc. Siden de overlever så lenge, vil disse funksjonene nå være bak en betalingsmur som eiere må betale gjentatte ganger for å bryte ned.
Fisker Inc. har ikke sagt noe om hva du vil kreve for 'pakkene'. Men kundene er lovet hjelp til å finne den beste løsningen.
