Det er nok ikke de som T.Hansen vil kaste deg i nakken for noen hundre kroner. Men likevel er nye Bugatti Tourbillon å se på stålhjul.
En Bugatti Tourbillon koster fra 32,6 millioner danske kroner. Selv om det er på stålhjul. Ja, stålhjul.
Det er i hvert fall slik en kopi av den helt nye hyperbilen har dukket opp på det store internett. Bugatti selv har ennå ikke kommentert hvorfor bilen er utstyrt med stålhjul, noe som bare gjør det desto mer rart.
I motsetning til mange andre bilprodusenter med virkelig dyre modellprogrammer, er ikke Bugattis konfigurator offentlig tilgjengelig. Men det er vanskelig å se for seg stålhjul som en del av pakken.
Likevel er det faktisk stålhjul på bilen her. Ifølge The Drive kan det imidlertid være en helt logisk forklaring på den uvanlige hjulmonteringen. Det kan være hjul som bilen er utstyrt med når den skal fraktes frem og tilbake.
LES OGSÅ: Dansk bildirektør dømt for bedrageri – må i fengsel
På denne måten unngår du bevisst skader på de 'ekte' felgene, som kundene har betalt hundretusenvis av kroner for. På den annen side er ikke hjulene verdens største. Med størrelse 345/30 R21 på bakakselen kan du få hjul til en mellomstor SUV som er større.
Når det er sagt, er det ikke mange andre steder i verden du får en 8,3-liters V16-motor med 1800 hestekrefter. Og slett ikke hvis bilen i tillegg skal utstyres med nummerskilt.
Men hva skjer med hjulene når bilen leveres? Vi vet ikke. Men et godt bud er at Bugatti tar dem med tilbake til fabrikken i Molsheim, Frankrike. Så kan de brukes til neste levering og neste igjen. Og så videre.
Og innkvartert, nå får vi det til å høres ut som det er hauger med Bugatti Tourbillon. Det er en sannhet med modifikasjoner. For det skal kun bygges 250 eksemplarer av bilen.
Det er halvparten så mange som Bugatti hadde bygget av sin forgjenger, Chiron. Det tok totalt 8 år. Så forvent at bilbyggerne i Frankrike er dobbelt så 'raske' denne gangen. Kanskje.
LES OGSÅ: Disse skiltene kan ikke ses av fotobokser
Offisielt er ikke Bugatti til stede i Danmark. Men flere av merkets modeller har vært og er registrert her. Dette gjelder spesielt biler fra før andre verdenskrig.
Men det er også en håndfull dansker som eier den splitter nye, som Veyron og Chiron. Tiden vil vise om nye Tourbillon er på vei hit.