Jonas Overgaards første store prosjekt var denne Honda CRX Del Sol, som kom på andreplass på DFB 2004. Her får du et gjensyn med den kule Japseren.
NB : Hei! Vi har funnet artikkelen du skal lese fra våre venner i Bil Magasinet , som har tilgang til Vmax-arkivet. Gå og leseglede! Å komme på andreplass er aldri gøy. Men eieren av denne spesielle Hondaen var likevel fornøyd med sin andreplass på årets DFB. Naturligvis, fordi konkurrentene var på topp og ga hverandre en absolutt kamp til målstreken. Ikke bare de toppplasserte deltakerne, men også resten av feltet. Alle hadde jobbet hardt frem mot fredagens påmelding, og mange hadde ikke sovet i det hele tatt uken før. Men Jonas Overgård overvant trøttheten og rullet inn på banen med sin nybygde Honda CRX med det spesielle Del Sol targataket. ET 11 NUMMER FOR FINISH Bilen er kjøpt fra Tyskland. Det er her todors Del Sol-versjon er populær. Opprinnelig var bilen svart med små kjedelige stålfelger, men det skulle Jonas snart få endret på. Bilen rodde inn på verkstedet og ble fullstendig strippet. Putty var hans beste venn i lang tid. Sideskjørtene, hullene til fjernlyset, nummerskiltet og tåkelykthullene, spylerdysene, dorhåndtakene, hullet til antennen, sideblinklysene og mye mer var helt sparklet bort. Det fungerte hardt, men resultatet er også en 11-er – akkurat som resten av bilens finish. Det samme er forbindelsen mellom de valgte stylingdelene. Amerikanske Erebuni har levert støtfangere foran og bak, sideskjørt og bakspoiler. Det er et stylingsett med et rått utseende. Se f.eks. den bakre spoileren. Men den kler fortsatt bilens coupé-aktige linjer veldig godt. Hekkspoileren gir til og med den flate bakdelen et mer harmonisk utseende. Klikk 'NESTE SIDE' for å lese videre