Er det begynnelsen på slutten, eller gjør de nye hybridtiltakene Porsche 911 til en enda kulere bil? Les mer nedenfor.
Porsche presenterer den første 911 med hybridteknologi for serieproduksjon etter mer enn fem millioner kilometer med testveier over hele verden.
Under utviklingen av den første Porsche 911 med hybridteknologi har det vært fokus på å gjøre den enda sterkere og raskere.
Selv om Porsche tidligere har eksperimentert med elektrifiserte drivlinjer i racingversjoner av modellen, er det først nå, etter omfattende testkjøringer rundt om i verden, at den første gateversjonen er klar for produksjon.
"Vi utstyrer nå 911-modellen med en hybrid drivlinje for første gang i sin 61-årige historie. Denne innovative ytelseshybriden er designet for å øke dynamikken til den ikoniske sportsbilen. Under utviklingen har ingen sjanser blitt tatt og teknologien har blitt testet under alle forhold, fra ekstrem kulde til varme forhold som i de siste testfasene i Dubai, sier Frank Moser, leder for Porsches 911 og 718 modelllinjer.
LES OGSÅ: Bilselskap nekter å droppe hydrogen – «vi er bare så vidt i gang»
"Enten den var under tung belastning på fjellveier eller i stopp-og-kjør-trafikk i urbane områder, har den nye 911 taklet selv de mest utfordrende situasjoner. Til sammen har våre ingeniører og testsjåfører tilbakelagt mer enn fem millioner kilometer med tester veier."
På den legendariske Nürburgring Nordschleife, som alltid har vært sentral i utviklingen av Porsche 911, ble den nye hybridversjonen testet.
Her klokket tidligere fabrikksjåfør og Porsche-ambassadør Jörg Bergmeister en runde på 7:16,934 minutter, som er 8,7 sekunder raskere enn forgjengerens modell.
Testbilen var utstyrt med standard gatedekk og Aerokit med fast bakvinge, som er tilgjengelig som ekstrautstyr og øker downforce i høye hastigheter.
"Den nye 911 er betydelig raskere på banen. Den har mer grep, betydelig mer kraft, og den spontane responsen til ytelseshybriden gjør en stor forskjell," kommenterer Jörg Bergmeister.
Les mer på Porsche.dk