Det blir ikke noe turbotrykk på Bugattis nye V16-motor. Verken fra én, to, tre eller fire ladere.
Når Bugatti i juni avduker merkets neste bil, blir den helt uten turbotrykk. Men fortsatt med 16 sylindre.
I motsetning til både Chiron og Veyron har den lyse Bugatti, som i dag eies av kroatiske Rimac, nå en V16-motor, og ikke W16-motoren som ble unnfanget av Volkswagen i sin tid.
Den nye motoren blir også noe av et monster. Bokstavelig talt sånn. Rimacs grunnlegger, Mate Rimac, forteller at motoren blir i underkant av 100 centimeter lang.
Noe som er nesten 40 centimeter mer enn den snart pensjonerte W16'eren skrøt av. Bugatti vil ikke si så mye mer nå.
LES OGSÅ: Dansk firma forbyr alle ansatte å bruke bil
Men ifølge tyske Auto Motor und Sport har Bugattis folk ved fabrikken i Molsheim utviklet en motor på hele 8,3 liter i samarbeid med britiske Cosworth.
For å tenke litt på miljøet, utstyrer Bugatti det nye monsteret av en motor med tre elektriske motorer. To av dem sitter ved forhjulene, mens den tredje tar seg av bakakselen.
Noe som ifølge tyskerne vil gi en effekt på rundt 1800 hestekrefter. I seg selv vil den store V16 produsere svimlende 1000 hestekrefter.
Apropos Mate Rimac, mannen som er mest kjent for å bygge vanvittig raske elbiler er ikke lenger så sikker på at det er en god idé. Det blir uansett stadig vanskeligere å finne kjøpere til den. Les mer om det her .