Ingen kjøper C63 AMG med 4 sylindre. Så nå senker Mercedes leasingprisen med 70.000 kroner. I hvert fall i USA.
Den nye Mercedes-AMG C63 med 4-sylindret hybridmotor yter 671 hestekrefter. Til sammenligning hadde den forrige modellen med V8-motor 503 hestekrefter.
Likevel holder kobberne seg unna. Og etter betydelige prisfall på modellen hjemme i Tyskland, prøver den amerikanske importøren et lignende grep. Ønsker du å lease bilen er det en rabatt på 10 000 dollar (ca. 70 000 DKK) å komme etter.
Ifølge Doug Horner, salgssjef hos Mercedes-Benz i North Olmsted, Ohio, kan kundene oppnå en totalrabatt på $10.000 (ca. DKK 70.000) gjennom en kombinasjon av en såkalt leasingbonus og en basisrabatt på bilen.
Dette tilsvarer en månedlig besparelse på 300 dollar (ca. 2.100 DKK) i service over en treårig leasingperiode.
Det skriver Motor1 .
LES OGSÅ: Frankrike får superfotobokser – automatiske bøter på 4000 kroner.
Nye C63 har en startpris på $87.200 (ca. DKK 608.000) for 2025-modellen. Altså i USA. Det er imidlertid indikasjoner på at salget ikke lever opp til forventningene i det hele tatt.
Byttet fra en V8-motor til en firesylindret hybrid kan være en avgjørende faktor for kjøpere, selv om den nye modellen er en forbedring på nesten alle områder. I hvert fall teknisk.
Den 2,0-liters firesylindrede turbomotoren og elmotoren leverer betydelig flere hestekrefter. Så selv om bilen veier 2.177 kilo i sedanform, er 0 til 100 km/t over på 3,3 sekunder. Det er bare ikke mye motorlyd.
Motsatt tror ikke Mercedes' øverste sjef i AMG-avdelingen at kundene hans kjøper en AMG på grunn av lyden. De kommer hit 'for teknologiens skyld', heter det.
AMG har forsvart beslutningen om å introdusere en hybridmodell i sin ytelsessedan som det "progressive" trinnet. De innser imidlertid at det kan ta tid før kundene blir vant til den nye hybridteknologien.