Ingen kjøper C63 AMG med 4 sylindre. Så nå senker Mercedes leasingprisen med 70.000 kroner. I hvert fall i USA.
Den nye Mercedes-AMG C63 med 4-sylindret hybridmotor yter 671 hestekrefter. Til sammenligning hadde den forrige modellen med V8-motor 503 hestekrefter.
Likevel holder kobberne seg unna. Og etter betydelige prisfall på modellen hjemme i Tyskland, prøver den amerikanske importøren et lignende grep. Ønsker du å lease bilen er det en rabatt på 10 000 dollar (ca. 70 000 DKK) å komme etter.
Ifølge Doug Horner, salgssjef hos Mercedes-Benz i North Olmsted, Ohio, kan kundene oppnå en totalrabatt på $10.000 (ca. DKK 70.000) gjennom en kombinasjon av en såkalt leasingbonus og en basisrabatt på bilen.
Dette tilsvarer en månedlig besparelse på 300 dollar (ca. 2.100 DKK) i service over en treårig leasingperiode.
Det skriver Motor1 .
LES OGSÅ: Frankrike får superfotobokser – automatiske bøter på 4000 kroner.
Nye C63 har en startpris på $87.200 (ca. DKK 608.000) for 2025-modellen. Altså i USA. Det er imidlertid indikasjoner på at salget ikke lever opp til forventningene i det hele tatt.
Byttet fra en V8-motor til en firesylindret hybrid kan være en avgjørende faktor for kjøpere, selv om den nye modellen er en forbedring på nesten alle områder. I hvert fall teknisk.
Den 2,0-liters firesylindrede turbomotoren og elmotoren leverer betydelig flere hestekrefter. Så selv om bilen veier 2.177 kilo i sedanform, er 0 til 100 km/t over på 3,3 sekunder. Det er bare ikke mye motorlyd.
Motsatt tror ikke Mercedes' øverste sjef i AMG-avdelingen at kundene hans kjøper en AMG på grunn av lyden. De kommer hit 'for teknologiens skyld', heter det.
AMG har forsvart beslutningen om å introdusere en hybridmodell i sin ytelsessedan som det "progressive" trinnet. De innser imidlertid at det kan ta tid før kundene blir vant til den nye hybridteknologien.
Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!