Sedan-modellene blir lengre og lengre. Men i SUV-verdenen lover Cadillac nå å holde liv i kroppsformen.
Selv om General Motors – og dermed Cadillac – offisielt er tilbake i Europa etter at Opel ble solgt til Peugeot/Citroen-gruppen i 2017, er det ikke sikkert vi ser noe til merket her hjemme.
Når det er sagt, gjør Cadillac nå sitt for at en nesten glemt biltype skal overleve. For mens konkurrentene i stadig større grad bygger høyere og stadig større SUV-er, insisterer Cadillac på at det også må være plass til sedanen.
Dette sier Cadillacs sjefdesigner Mike Simcoe i et intervju med Drive.com.au .
– Vi kommer garantert til å ha en sedan i vår fremtidige modellserie, sier Simcoe til media.
LES OGSÅ: Fisker gir nå ansatte 6000 kroner for salg av biler
Samtidig ga sjefsdesigneren beskjed til en rekke medier om at Cadillac gjør comeback i Australia i år. Akkurat som det har skjedd i Europa.
Og mens Mike Simcoe ikke var så mye å si om hva merket vil sette ut av motoren i en kommende sedan, sier Cadillacs modellutvalg alt.
I likhet med relanseringen i Europa, kommer Cadillac bare med elbiler når de kommer tilbake «down under». Australierne kan bl.a. komme nær den enorme Escalade iQ.
Et enormt skur på fire hjul som er teknisk identisk med GMC Hummer EV. Det betyr en vekt på 4100 kilo men hele 1015 hestekrefter.
Mens Cadillac gjør comeback på våre breddegrader, er det andre merker som tar flukt fra Europa. Og ikke bare det. Elbilene de prøvde med er så skuffende at de nå vurderer å bygge biler med forbrenningsmotor. Les mer om det her .