Første kvartal i 2025 var en ekstremt god forretning for Ferrari. Merket fra Maranello registrerer en omsetning på over halvannen million kroner per år. bil.
Det kan være utrolig mye penger i nye biler. Bare spør Ferrari. Fabrikken i Maranello tjener over halvannen million kroner per år. ny bil.
Dette fremgår av merkets kvartalsregnskap, som nettopp er publisert .
Totalt leverte Ferrari 3.593 biler i løpet av første kvartal. Og hvis man ser på nettoinntektene – det vil si med fradrag for utgifter som skatt, moms og andre avgifter – tjente Ferrari i gjennomsnitt omtrent 427 500,70 euro per år. Bilen ble levert i første kvartal 2025.
Ifølge merket er det spesielt modellene Roma Spider, 296 GTS, SF90 XX og Purosangue som trekker i riktig retning.
Men folket i Maranello skjuler tallet under «reservedeler og biler», så det kan være unntak fra gjennomsnittsberegningen.
Men det er ingen tegn til problemer i Nord-Italia. Ferraris ansatte drar også nytte av suksessen.
For eksempel, rett før jul i fjor, fikk alle merkets ansatte utbetalt en gigantisk bonus. Akkurat som om det var en annen som ventet på dem i februar. Les mer om det her .
Hvis du er ute etter et mer jordnært regnskap, er det ingen andre vestlige bilmerker som gjør det bedre enn Skoda. Det er i hvert fall det tsjekkerne selv hevder.
Når det gjelder inntjening per bil, er det ifølge sjef Klaus Zellmer ingen som kan sammenlignes med Skoda.
– Med en margin på 8,3 prosent er vi det mest lønnsomme, masseproduserte bilmerket i Vesten i mainstream-markedet, sier direktøren.
Tsjekkerne gjør det også bra her hjemme, ettersom de aldri har levert så mange biler til danskene. Det samme kan ikke sies om Ferrari. Av åpenbare grunner.
Likevel kom 3 splitter nye Ferrarier ut på de danske veiene i løpet av første kvartal. Og det er bedre enn ingenting. Noe som var akkurat tilfelle i samme periode i fjor.