Formel 1-sjef Stefano Domenicali sier nå at han er åpen for å diskutere nye motorer fra 2030.
V6-motorene som Formel 1-feltet har vist siden 2014 har aldri vært en favoritt blant motorsportfans.
Så nå prøver sporten å ta imot folk. Vel, litt. For ifølge Formel 1-organisasjonens direktør Stefano Domenicali skjer det ikke noe før tidligst i 2030.
Innen den tid vil Formel 1-bilene ha kort med V6-motor i 16 år. Men fans og folk i selve Formel 1 har klaget på motorene helt siden de kom i 2014, og erstattet de tidligere V8-ene.
Og selv om det er en ny motorregulering på vei i 2026, som blant annet er det Audi har takket ja til, så lever bare ikke V6-motoren med hybridassistanse opp til forventningene.
LES OGSÅ: Historisk sett må mange dansker konkurrere i verdens tøffeste løp
Spesielt ikke blant fans. Dette er spesielt tydelig i oppvarmingsklassene, som følger Formel 1. Her er det mer 'støy' å følge i Formel 2.
I USA har også hybridutrullingen av dagens 2,2-liters V6-motorer blitt forsinket i svært lang tid. Nettopp på grunn av lignende klager.
I et intervju med flere medier rett i forkant av Emilia Romagna Grand Prix denne helgen, avslørte Domenicali at mye avhenger av syntetisk bensin Formel 1-bilene skal kjøre på fra 2026.
For hvis det blir en suksess, vil Formel 1 være villig til å se på om man skal droppe hybridmotorene for «noe annet»
– Dette er en vurdering jeg har gjort meg. Men jeg har ennå ikke diskutert det med lagene, selv om det har vært diskutert med FIA (den internasjonale motorsportorganisasjonen, red.).
– Hvis de syntetiske drivstoffene fungerer, må vi vurdere om vi skal fortsette med hybridteknologien eller om det finnes bedre løsninger der ute, sier Stefano Domenicali ifølge Motorsport.com .
Noe Formel 1 derimot ikke er veldig opptatt av å slippe inn i sporten er et nytt, amerikansk lag. Uansett er søknaden deres avslått. Les mer om det her .
Les flere spennende nyheter fra og om motorsportens verden her!