Tesla har visst i årevis at det var feil på flere deler til merkets biler. Likevel er det forsøkt å skyve skylden over på bilistene, skriver media.
Tesla har visst i årevis at de sendte defekte biler på gaten. Når eierne har klaget på det, har merket forsøkt å fraskrive seg skylden likevel.
Og ikke bare det. Tesla har direkte forsøkt å skylde på eierne. Det skriver nyhetsbyrået Reuters basert på en rekke interne dokumenter fra Tesla.
Feilene ligger i en rekke av komponentene som kobler hjulene til bilene. I Kina har Tesla måttet tilbakekalle biler på grunn av defektene.
Og det ryktes fra Norge at feilene nærmest har kostet merkevaren konkurs. Tesla skal til og med ha gått så langt som å instruere teknikere om å skylde på defekte kontrollarmer og andre understellsfeil direkte på kundene.
LES OGSÅ: Island innfører en særavgift bare elbileiere må betale
Anklagene fra Reuters har imidlertid fått Tesla til å svare på nytt. Dette er forøvrig ikke første gang Tesla slår tilbake på en Reuters-historie.
Så sent som i april sa Elon Musk at Reuters lyver når media skriver at han og merket har satt planene om «en veldig billig» Tesla Model 2 på vent.
Reuters la deretter til Tesla-lederens svar på deres egen artikkel om saken. På samme måte bemerket imidlertid media at Elon Musk ikke har adressert noen "spesifikke unøyaktigheter" i historien.
Det er imidlertid ikke det eneste interessante nye fra Tesla-land denne gangen. Bilmerket må kvitte seg med over 10 prosent av alle ansatte.
Noen av avfyringene har inkludert Elon Musk. funnet ved å stenge hele avdelinger. Blant annet har alle som jobber med Teslas ladenettverk fått oppsigelse. Regissøren fikk imidlertid senere mye kritikk for dette. Les mer om det her .
Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!