DE MODIFISEREDE TURBOSENE Tidligere har Kleemann stort sett gjort dette ved montering av kompressorer på Mercedes. Men siden 5,5-liters AMG-motoren i E63 allerede er utstyrt med biturbo, var det nødvendig å følge nye tuningbaner. Derfor har Kleemann bl.a. arbeidet med å modifisere turboene. Skovlhjulene er gjort større, spole opp raskere og er i stand til å levere økt turbotrykk. I tillegg er de skjerpet slik at de ikke blokkerer avgassen for mye, men tillater en god flyt. Fordelen med å holde det ytre skallet fra turboene er at du alltid kan gå tilbake og montere en standard turbo om det skulle bli nødvendig. MER AGGRESSIV KJØLING I tillegg har det også vært nødvendig å oppgradere motorens kjølesystemer slik at de matcher den ekstra varmen som øker ytelsen. Blant annet kreves det mer av ladeluftkjøleren hvis du vil unngå at ladeluften blir for varm, noe som vil bety strømtap. Kleemann har også puslet med motorstyringen, som i seg selv gir rundt 100 hk ekstra. Og så er det montert et modifisert eksosanlegg, som i tillegg til å bidra ytterligere til effekten også får familiebilen til å høres ut som en ondsinnet hund i bånd som knurrer aggressivt.