22. mars, 2025

Over 1200 Xpeng G9 er solgt i Danmark – nå oppdateres modellen

Den superpopulære XPENG G9 lanserer en serie oppgraderinger som forbedrer brukeropplevelsen med nye funksjoner og bedre ytelse.

XPENG G9 har fått stor popularitet, og med 1204 biler levert til danske kunder har den raskt fått solid fotfeste på markedet.

XPENG har fra starten aktivt samlet inn tilbakemeldinger fra kunder og implementert kontinuerlige programvareoppdateringer via OTA-teknologi for å forbedre bilens funksjoner. Nå er det på tide å introdusere noen betydelige maskinvareoppgraderinger.

De nye oppgraderingene inkluderer trådløs tilkobling til Apple CarPlay og Android Auto, nye interiørfarger, dobbel trådløs lading av mobiltelefoner med karbon og økt maksimal nyttelast med 100 kg. Disse endringene er ikke en full ansiktsløftning, men snarere nøye utvalgte forbedringer som gjør hverdagen enklere for XPENG G9-eiere. De første oppdaterte modellene vil bli levert til danske kunder i september 2024.

Med den nye XPENG G9-oppdateringen blir trådløs smarttelefonintegrasjon via Apple CarPlay og Android Auto standard. Dette krever imidlertid oppgradert maskinvare, så nåværende eiere av G9 bør ikke forvente å kunne få disse funksjonene på bilene sine.

LES OGSÅ: Jaguar har bygget den siste bilen med forbrenningsmotor

XPENG G9 får også et nytt interiøralternativ med en lys grå farge kalt Diamond Grey, og svart himmel i kabinen blir standard. Seteventilasjonen for fører og passasjer foran fungerer nå både i seteputen og i ryggstøtten.

Trådløs telefonlading har fått en betydelig oppgradering. Fra å kunne lade én telefon med 15W, kan nye G9 lade to telefoner samtidig med en effekt på 50W.

En annen betydelig forbedring er den økte maksimale nyttelasten, som har økt med 100 kg til nå 550 kg. Dette er en viktig oppgradering for mange kunder.

Utvendig vil den oppdaterte XPENG G9 se ut som den nåværende modellen og beholde sin hurtiglading på 300 kW takket være 800V-teknologi. Kundene kan fortsatt velge å legge til Premium comfort & sound-pakken, som inkluderer Nappa skinnseter, massasje i alle fire seter, ekstra elektrisk justerbare bakseter og Dynaudio lydsystem.

XPENG G9 tilbyr en av markedets lengste garantier på 7 år eller 160 000 km. Prisene for den oppdaterte modellen er litt justert:

  • XPENG G9 Standard Serie: 499 900 DKK.
  • XPENG G9 Lang rekkevidde: 579 900 kr.
  • XPENG G9 Ytelse: 629 900 kr.

Premium-komfort- og lydpakken kan fortsatt legges til for 47 984 DKK.

XPENG Danmark har bekreftet at alle nåværende og fremtidige kunder som har lagt inn en bestilling hos XPENG Motors Denmark ikke vil bli påvirket av den kommende prisøkningen. Dette sikrer at kundene får bilene sine til avtalt pris, uavhengig av eventuelle avgiftsøkninger.

Les mer om de nye funksjonene og oppgraderingene på XPENGs danske nettside .

Latest

Don't miss

Hyundai tilbakekaller 1500 elbiler for bremseslitasje

Hyundai Ioniq 5 N er utstyrt med venstrefots bremseteknologi...

Nye Mazda6e koster fra 299.999 kroner i Danmark

Mazdas siste satsing kalt Mazda6e koster fra 299.999 kroner...

Erling Haaland har kobt en Bugatti til 28 millioner

Den skal kun bygges i 250 eksemplarer. Og en...

Ny Tesla skal være verdens mest drivstoffeffektive bil

Tesla Cybercab blir verdens mest drivstoffeffektive bil. I alle...

Media: Nissan vil gjenopplive Primera-navnet

Det er indikasjoner på at Nissan Primera gjør comeback....
Boosted Magazine
Boosted Magazine
Boosted i Danmark har over en million unike brukere, som overgår to millioner økter og akkumulerer over syv millioner sidevisninger hver måned, og plattformene våre har blitt et knutepunkt for bilentusiaster. Nå kan du også nyte innholdet vårt på norsk! Nyt våre gratis bilnyheter - hver dag.
spot_img

Lamborghini tjener 2,2 millioner kroner pr bil

Lamborghinis inntekter slo rekord i 2024. Merket tjener 2,2 millioner kroner pr. bil i omløp. Urus SUV gjør det best. Inntekter, omsetning og resultat...

Tesla mangler 10 milliarder – ingen vet hvor de er

Tesla mangler angivelig nærmere 10 milliarder kroner. Bilmerket kan uansett ikke forklare hvor pengene er blitt av. 1,4 milliarder dollar. Eller i underkant av...

Max Verstappen vil ha V10-motoren tilbake i Formel 1

Det er ikke bare FIA-presidenten som vurderer det. Max Verstappen blir faktisk lenger i Formel 1 hvis V10-motoren gjør comeback. Fire ganger verdensmester Max...

Trump vil forby elbiler på flere amerikanske motorveier

Akkurat nå har elbiler i California lov til å kjøre i kjørefelt som ellers er beregnet for samkjøring. Men Donald Trump forbød det fra...

Politiet i Tyskland hater elbiler – tvunget til å bruke dem

Politiet i Baden-Württemberg, Tyskland, hater de 180 elbilene deres så mye at kritikk av bilene har blitt en politisk sak. Betjentene klager, men politikerne...

Vlado avslører: "Ja, hastighetskontroll fungerer – og det er ikke bare en pengemaskin"

I DRs Aftenshowet forklarer Danmarks mest kjente politimann hvorfor fartskontroller faktisk utgjør en forskjell i trafikken. Fartsgrenser på danske veier fungerer. Det opplyser trafikkpolitibetjent...

Hele landet dropper alle fotobokser – «De er verdiløse»

Fotobokser er verdiløse. I hvert fall hvis du spør regjeringen i Estland, som nå begynner å demontere alle fellene i hele landet. I Estland...

Citroën ombestemmer seg – 2CV gjenoppstår tross alt

Først ville de, så hadde media misforstått noe. Og nå ønsker Citroën fortsatt å bygge en ny 2CV, sier merkevarens administrerende direktør. Citroën 2CV...

Salget fortsetter: Spar opptil 130 000 kr. igjen Xpeng

Kinesiske Xpeng, som har blitt ekstremt populær i Danmark, gir nå danskene nok en vill kampanje hvor du kan spare hele 130 000 DKK....

Bilgiganten med 7,5 milliarder i underskudd sier opp 14.000 personer

Tyske ZF – eller ZF Friedrichshafen AG – kom ut av 2024 med et underskudd på 7,5 milliarder danske kroner. Nå skal 14.000 mennesker...

Ny konkurs koster Volvo mye penger

For en uke siden gikk den svenske batteriprodusenten Northvolt konkurs. Konkursen rammer Volvo, som kommer til å tape en hel fabrikk, spesielt hardt. Det...

Rally-cheerleaders nekter å snakke etter å ha bannet forbud

Rallykorene i WRC har fått munnkurv. De har i hvert fall ikke lov til å banne over radioen lenger. Dette gjør dem nå helt...