Robert Uddenstigs elektriske Renault Megane E-Tech har vært på verkstedet i 11 av de siste 12 månedene. Nå vil han bare avlyse kuppet.
Renault kan ikke finne ut hva som er galt med Robert Uddenstigs Megane E-Tech.
Uansett har bilen nå vært på verksted i 11 av de siste 12 månedene. Likevel nekter forhandleren Hedin Bil å heve kjøpet.
Robert Uddenstig sier til Carup .
Sist gang Robert Uddenstig så noe til bilen sin, gikk det 48 timer, fordi noe var galt igjen. Denne gangen pisset det ut en blå væske. Det viste seg senere å være kullvæsken.
LES OGSÅ: 217 bilister kortslutter i politiets dobbeltfelle på samme vei
Lekkasjen, sier forhandleren, skyldes et spennbånd som var dårlig montert. Ifølge Carup nøyer den svenske Renault-importøren seg foreløpig med å 'angre' forlovelsen.
Samtidig hevder importøren imidlertid at de jobber 'tett sammen' med eier og forhandler for å finne en løsning. Robert Uddenstig håper imidlertid at forhandleren tar seg opp og kjøper bilen tilbake. Han vil ikke godta noe annet.
Det er forøvrig langt fra første gang at en ellers fabrikkny bil gir både eier, forhandler og importør en enorm hodepine.
Rundt 2012 måtte Volkswagen i Danmark og flere andre land forsvare seg mot og gi æren for et stort antall reparasjoner på biler med den spesielle DSG-girkassen. En automatgir med to clutcher.
De påfølgende årene ga imidlertid DSG-girkassen DQ200 eierne problemer. Og internett er fullt av forumtråder og emner der VW-eiere klager på de problematiske girkassene.
Hos Stellantis-gruppen er det problemer med registerreimer som smuldrer bort etter 65.000 kilometer. Konsernet eier flere bilmerker som deler teknologi. Det betyr at Opel, Peugeot og Citroen alle har samme problem.
Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!