Ayrton Senna fikk hjelp Ingeniørene gikk derfor til datamaskinene sine og begynte å jobbe. Honda NSX, eller New Sports car eXperimental, som prosjektet gikk under, tok år. Chassiset, karosseri og understell var bygget i aluminium. Motoren fikk koblingsstenger i titan, og hele veien gjennom produktet var det disse små detaljene som vitnet om bilens arv fra racerbanen. Etter en tid var de første prototypene klare til å bli testet på banen, og det var heldig at McLaren-teamet hadde den perfekte mannen for jobben: Ayrton Senna. Den finjusterte brasilianeren følte at aluminiums-chassiset ikke var stivt nok, hvorpå Honda forsterket det ytterligere. Men at Ayrton klarte å bli ett med bilen er klart om du noen gang finner tid til å se YouTube-klippet fra Suzuka-banen i Japan, hvor Ayrton tar noen runder. Ikke bare danser han over pedalene som en galning, han skyver også bilen så langt over grensen at en hvilken som helst annen sjåfør ville ha gjort bilen om til en dekorasjon i sandkassen. I 1990 var bilen endelig klar, og alle var enige: NSX var flott. Og nyheten nådde raskt Maranello. Klikk 'NESTE SIDE' for å lese videre