En teknologisk milepæl Men NSX fikk likevel en plass i historien, fordi den ble en teknologisk milepæl. Plutselig lærte verden at en superbil ikke nødvendigvis betydde at den gikk i stykker hele tiden, eller at du fikk svette i pannen når du skulle parkere. Få biler har brutt så mange grenser, og skapt så mye respekt blant konkurrentene. Bare husk at dette er bilen som Gordon Murray brukte som målestokk for McLaren F1s håndtering og håndtering, som er den ultimate gaven, må det sies. NSX er et svart får i Hondas grå og kjedelige historie. Da produksjonen stoppet i 2005, lovet japanerne oss en etterfølger, men hva har skjedd? Ingenting. En ny NSX var under utvikling som en del av Hondas engasjement i den japanske Super GT-serien. Men Honda skrotet prosjektet da finanskrisen slo inn i 2008. Så hvis det nå skulle være en japansk Honda-manager der ute som på magisk vis kan forstå dansk, har jeg bare ett godt råd: Gi oss en ny NSX!