Ferrari F40 er umulig รฅ sette i bรฅs. Den italienske sportsbilen er ikonisk pรฅ grunn av sitt eget vesen, sin skaper og mytologien bygget rundt bilen, som feirer Ferraris 40-รฅrsjubileum og ogsรฅ vil vรฆre Enzos siste bil.
Det kuleste bilmerket? Ferrari! Den kuleste Ferrari? F40! Verdens kuleste bil? Ferrari F40! Selv i dag, 33 รฅr etter introduksjonen, er F40 en undervurdert, sagnomsuste, overdrevent heftig, fantastisk dynamisk og superkul racingmaskin som er unik i bilens storslรฅtte verdenshistorie. Det er bare den kuleste bilen i verden. Sรฅ sett deg inn (og ned!) bak rattet, dukk hodet og gjรธr deg klar. For her fรฅr du en unik bilopplevelse, skriver Bil Magasinet . Den fullendte kjerneboringsmaskinen Pagani Zonda er mer raffinert, Porsche Carrera GT er raskere, McLaren F1 har bedre kjerneegenskaper og Lamborghini Miura er vakrere, men ingen inneholder alt i sรฅ perfekte og rike mรฅl som F40. Det er den perfekte kormaskinen, hvor alle sanser er samlet rundt et felles mรฅl: Den perfekte koropplevelsen. Overskuddet er kuttet bort, men alt er gjort for at sjรฅfรธren aldri skal drive lobbyvirksomhet etter motorkraft โ eller underholdning, om du vil. Selen ser ut som noe fra en Fiat Uno Headroom er begrenset, og mine 183 cm skraper mot. den tynne headlinen. Pรฅ den mรฅten kan jeg fรธle at det faktisk finnes klรฆr โ en luksus verken gulvet eller dรธrene nyter. Utsikten ut av den buede frontruten er uhindret. Trepunktsselen ser ut som den fra Fiat Uno, sidevinduets dreiehรฅndtak ser ut som noe fra et stykke kinesisk leketรธy, og det er ikke noe hรฅndtak i det hele tatt pรฅ karbondoren. Du mรฅ derfor trekke ledningen som kommer til et innvendig dรธrhรฅndtak, for det er ikke noe egentlig dรธrhรฅndtak. Kabinen er strippet for all komfort bortsett fra klimaanlegg og sminkeseil i solskjermen over passasjersetet. Klikk 'NESTE SIDE' for รฅ lese mer