Vi tester BMW X6! Du vet, den baklengsende SUV-kjelleren som tror det er en sportsbil? BMW X6 er en suksess i utlandet, og det kan noen ganger være vanskelig å forstå.
Leter du etter en luksusbil som gir fingeren til Janteloven? Da er tredje generasjon BMW X6 et opplagt valg. De gigantiske nyrene som ble introdusert på den nyeste 7-serien sitter stolt i hoftehøyde og får bilen til å se ut som et godt polstret rovdyr med snøftende nesebor. Også om natten tilbyr BMW LED-bakgrunnsbelysning av den prangende kullgrillen på tilleggslisten, skriver Bil Magasinet . BMW X6 er dyrere enn en X5. Bakfra er den mindre dominerende. De tverrgående slissene og de brede baklyktene gjør at bakdelen ser ut som det runde ansiktet til Michelin-mannen. Under bakluken finner du en høy plattform for bagasjen – og med skrånende taklinje er lasterommet relativt lite. X6 er dyrere, har mindre kupéplass og ingen praktisk todelt bakluke sammenlignet med sin tekniske tvilling BMW X5, så hva er det som er så attraktivt med den? X6 ble hånet for sin coupé-form BMW X6 kom i 2008 som den første luksus-SUV-en med coupé-profil. Biltypen ble hånet, men det var BMW som kunne le høyest. Globalt er det solgt over 443.000 X6, og i dag har Audi, Mercedes og Porsche alle en coupé-SUV i familien. BMW-importøren har sendt en modell i toppform på sjarmoffensiv til redaksjonen. Min lagrede galle fortynnes så fort jeg smeller igjen den tunge inngangsdøren, og stillheten brer seg i kabinen. Det er som å sitte i en høy BMW 5-serie oppgradert fra business til førsteklasses. Komfortsetene i testbilen er trukket i det blodigste, tykkeste skinnet, og de klemmer deg når jeg vekker V8-motoren og aktiverer Sport-programmet. Den 4,4-liters V8-motoren med biturbo brummer jevnt og roligere enn i fullblodsmodellen X6 M – eller et tilsvarende V8-motorert monster fra AMG. Praktisk hvis du ikke vil vekke naboen hver morgen. Klikk "NESTE SIDE" for å lese videre