Det ser så rart ut at myndighetene har måttet forsikre at det ikke er en aprilsnarr med de vridd stripene på veien.
For å redusere den høye hastigheten på en bestemt vei i delstaten Pennsylvania, USA, har lokale myndigheter begynt å teste en alternativ form for veimerking.
I stedet for tradisjonelle fartsbegrensende tiltak er veibanen nå malt med buede linjer. Hensikten med svingemerkingene er å påvirke bilistene til å redusere hastigheten for å kunne navigere på strekningen.
Veien det er snakk om er Grays Lane, en kortere strekning som forbinder to hovedveier. Den brukes ofte som omkjøring, spesielt i rushtiden, noe som medfører ulemper for beboerne på grunn av stor trafikk og høy hastighet.
Fartsgrensen på 40 km/t er ifølge myndighetene ikke noe bilistene vanligvis forholder seg til.
Som svar vedtok bystyret i februar implementeringen av de svingete veimerkingene, også kalt 'trakassering', samt montering av kjegler langs veien for å irritere bilistene ytterligere.
Vet ikke hvorfor sjåfører senker farten
Prosjektet har gitt opphav til mye oppmerksomhet og spørsmål blant lokale innbyggere. Montgomery Township har adressert kommentarene på sin Facebook-side.
– Som svar på mange av kommentarene: ja, det er et legitimt tiltak som er tatt, skrev de for å understreke at det nye utseendet på veien ikke var en spøk, men en bevisst handling for å bedre trafikksikkerheten.
Dette er bekreftet av flere medier som har besøkt stedet.
Trafikkeksperter påpeker at bilister i årevis har brukt Grays Lane for å unngå kø på de omkringliggende hovedveiene.
De nye veioppmerkingene er designet nettopp for å motvirke den høye kryssingshastigheten ved å gjøre det nødvendig å bremse ned for å følge veiens forløp riktig og sikkert.
Visuelt fremstår veimerkingen annerledes enn de vanlige rette linjene. Selv om veien egentlig stort sett går rett ut.
Ifølge myndighetene har den alternative merkingen allerede fått sjåførene til å senke farten.
Det er ikke kjent om bilistene reduserer farten fordi veien er mye omtalt både i media og blant lokalbefolkningen, eller om det faktisk er de nye merkingene som har effekt.