Hyundai gjenintroduserer knapper fordi kundene hater skjermer

Hyundai innrรธmmer at merket ble fanget opp i en trend i bilindustrien, men at knappene nรฅ gjรธr comeback fordi kundene hater skremmene.

Hyundai erkjenner nรฅ at bilmerket har gรฅtt for langt. Kunder hater merkevarens bruk av berรธringsskjermer. Derfor kommer de fysiske knappene nรฅ tilbake.

Mange sjรฅfรธrer har klaget pรฅ og uttrykt stor frustrasjon over Hyundais digitale lรธsninger, som har erstattet de tradisjonelle fysiske knappene.

Berรธringsskjermer har gjort det mulig รฅ bygge biler med mye enklere hytter. Men utviklingen har ogsรฅ skapt problemer. Spesielt for sjรฅfรธrene.

Mange sjรฅfรธrer mener at skjermene er for vanskelige รฅ betjene pรฅ farten. Spesielt nรฅr du skal justere for eksempel temperaturen pรฅ klimaanlegget eller volumet pรฅ radioen.

Hyundai har erkjent at denne teknologien kanskje ikke oppfyller behovene til alle kunder. Underdirektรธr Ha Hak-soo forklarer dette i et intervju med Korea JoonAng Daily .

LES OGSร…: C63 faller ned 70 000 DKK fordi ingen bryr seg om den 4-sylindrede AMG

โ€“ Da vi begynte รฅ integrere et berรธringsbasert grensesnitt, oppdaget vi at folk ikke foretrekker det.ยป

Underdirektรธren utdyper at tester blant fokusgrupper har vist at sjรฅfรธrer ofte ble irriterte eller stresset nรฅr de ikke raskt fant de รธnskede innstillingene.

Ifรธlge Ha er berรธringsskjermene en unรธdvendig belastning i situasjoner der sjรฅfรธrene bare trenger rask og enkel tilgang til helt vanlige ting โ€“ for eksempel รฅ betjene radioen.

Berรธringsskjermteknologi har blitt populรฆr blant designere fordi den gjรธr det mulig รฅ skape et minimalistisk interiรธr. Og da er det billigere รฅ samle alle funksjonene pรฅ รฉn skjerm, fremfor รฅ spre dem ut pรฅ flere knapper.

Men det passer dรฅrlig for sjรฅfรธrer. Spesielt fordi det for mange er en utfordring รฅ betjene en berรธringsskjerm i det hele tatt nรฅr de allerede skal konsentrere seg om trafikken. Mange av Hyundais kunder har direkte sagt at de savner biler med fysiske knapper.

Hyundai er ogsรฅ klar over sjรฅfรธrenes misnรธye med skjermene. Av samme grunn kommer flere av de 'gamle' knappene som forsvant da berรธringsskjermer ble introdusert tilbake.

Et eksempel pรฅ endringen hos Hyundai finner du i den ansiktslรธftede Ioniq 5, hvor det fortsatt er fysiske knapper รฅ finne. Sรธrkoreanerne er langt fra de eneste som trekker seg tilbake nรฅr det kommer til berรธringsskjermer.

Volkswagen har ogsรฅ mรฅttet legge seg ned for รฅ gjรธre kundene fornรธyde. Dermed kommer de fysiske knappene ogsรฅ tilbake i biler fra Wolfsburg. Og dermed tror BMW-direktรธr Oliver Zipse med en gang at de stรธrste skjermene i biler blir forbudt. Les mer om det her .

Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!



Dagens bilnyheter

Gratis bilnyheter

80 prosent av Skodas salg i Danmark er elbiler โ€“ men det er ikke tilfelle i resten av Europa.

Direktรธren uttaler: ยซVi selger bilene som kundene etterspรธr โ€“...

Dansk ladestasjonprodusent har gรฅtt konkurs

Den danske ladestasjonprodusenten Nerve Smart Systems har gรฅtt konkurs....

Lasteskip med 3159 biler om bord tar fyr

Bilskipet Morning Midas, som har tusenvis av biler om...

Kinesisk bilmerke nekter รฅ bygge fabrikk i Europa

Li Shufu, grunnlegger av Geely og eier av Volvo...

Elbil kommer til Danmark โ€“ prisen faller med 218 000 kroner

Lucid Motors, som etter flere รฅrs forsinkelse nรฅ sikter...

Aktuelt om bil โ€“ for deg

Boosted Magazine
Boosted Magazine
Boosted i Danmark har over en million unike brukere, som overgรฅr to millioner รธkter og akkumulerer over syv millioner sidevisninger hver mรฅned, og plattformene vรฅre har blitt et knutepunkt for bilentusiaster. Nรฅ kan du ogsรฅ nyte innholdet vรฅrt pรฅ norsk! Nyt vรฅre gratis bilnyheter - hver dag.

Ny nedtur for Tesla โ€“ taper 3 milliarder i Danmark

Den amerikanske elbilgiganten Tesla taper milliarder i Danmark. Omsetningen har falt betydelig, og salget av populรฆre modeller som Model Y har halvert seg. Teslas...

ร‰n av fire sjรฅfรธrer hater teknologien i nye biler

Forvirring rundt fรธrerassistansesystemer som filskiftevarsling og blindsoneovervรฅking gjรธr mange bileiere misfornรธyde med bรฅde bilmerker og forhandlere. ร‰n av fire sjรฅfรธrer er misfornรธyd med teknologien...

Kinesisk bilmerke nekter รฅ bygge fabrikk i Europa

Li Shufu, grunnlegger av Geely og eier av Volvo Cars, avviser planer om nye fabrikker i Europa og USA. Det er for mange bilfabrikker,...

80 prosent av Skodas salg i Danmark er elbiler โ€“ men det er ikke tilfelle i resten av Europa.

Direktรธren uttaler: ยซVi selger bilene som kundene etterspรธr โ€“ ikke de vi รธnsker รฅ selge.ยป Og en av de klare รฅrsakene til etterspรธrselen er...

Derfor gikk et dansk ladestasjonselskap konkurs

Etter et resultatlรธst investorsรธk har ladestasjonprodusenten Nerve Smart Systems gรฅtt konkurs. Gundersen-familien er nรฅ helt ute av selskapet. Den danske ladestasjonprodusenten Nerve Smart Systems...

Alle bilmerker i panikk โ€“ fรฅr ikke tak i nye deler til elbiler

Kina strammer grepet om sjeldne jordarter โ€“ sรฅ bilmerker frykter fabrikknedstengninger og massive forsinkelser som pรฅvirker elbiler. Flere europeiske bilprodusenter som Volkswagen og Mercedes-Benz...

Sebastian Vettels Ferrari Enzo ser etter en ny eier

Den fire ganger Formel 1-verdensmesteren Sebastian Vettels tidligere Ferrari Enzo er tilbake pรฅ markedet. Superbilen med bare 2000 km pรฅ telleren ser etter en...

Partiene stemmer nei: Biler skal IKKE inspiseres hvert รฅr

Europakommisjonens forslag om รฅrlige kjรธretรธykontroller for biler over 10 รฅr mรธter hard kritikk fra danske politikere i flere partier, som vil stemme nei til...

Skip med 3159 biler om bord brenner fortsatt ut av kontroll

Lasteskipet Morning Midas brenner ut av kontroll utenfor kysten av Alaska. Med tusenvis av biler, inkludert elbiler og hybrider, er det nรฅ frykt for...

Bugattis nyeste modell koster ยซbareยป 1,7 millioner kroner

Den nye Bugatti Calandre er en klokke til 1,7 millioner kroner. Klokken, inspirert av Type 41 Royale, er kun produsert i 99 eksemplarer. Hvis...

Hellas innfรธrer fartsbรธter pรฅ 52 000 kroner

Greske myndigheter har innfรธrt strenge nye trafikkregler med massive bรธter. Turister risikerer nรฅ รฅ miste fรธrerkortet etter bare tre overtredelser. En ferie i Hellas...

Lamborghini stรฅr for 60 prosent av Audis fortjeneste

Lamborghini lager langt fรฆrre biler, men er en langt bedre forretning enn morselskapet Audi AG. Sammen med Bentley stรฅr italienerne for 60 prosent av...