4. januar, 2025

Kevin Magnussen har avvist en kontrakt med et Formel 1-lag

Det var et giftig arbeidsmiljø som gjorde at Kevin Magnussen avviste et kontraktstilbud fra Renault i Formel 1. Selv om merket nekter, eksisterer kontrakten, sier K-Mag.

Kevin Magnussen røper at arbeidsmiljøet hos Renaults Formel 1-team i 2016 var preget av en usunn atmosfære.

Han hevder han kunne ha fortsatt i Renault en sesong til, selv om laget hevdet at de ikke hadde tilbudt dansken en kontrakt.

– Jeg kunne ha fortsatt. Selv om de nektet for å ha tilbudt meg en kontrakt – kan jeg vise deg kontrakten de tilbød meg, sier Magnussen til Autosport .

Den danske racingstjernen, som nå er på vei til BMWs utholdenhetsprogram etter å ha forlatt Haas, reflekterte over Formel 1-karrieren, inkludert pallplasseringen etter debuten med McLaren og hans påfølgende trolldom med andre lag.

Magnussen beskrev tiden i Renault som en opplevelse med et usunt arbeidsmiljø, og han uttrykte lettelse over å ha funnet stabilitet og støtte i Haas.

– Hele situasjonen var usunn der, så jeg var glad for å få sjansen til å gå til Haas og finne den stabiliteten og den støtten, forklarte han.

Han snakket også om sine tidlige simulatortester med Ferrari i 2018, som fant sted under en sterk første halvdel av sesongen med Haas.

– Plutselig nærmet Ferrari seg. Plutselig kortslutter jeg simulatoren deres. Ikke for Haas, men for Ferrari. De snuste rundt, Magnussen lot det være.

Magnussen innrømmet at han var spent på muligheten til å komme til Ferrari. Men da Charles Leclerc begynte å ta seg opp i Saubers Alfa Romeo-merkede racerbil, forsvant kontakten med Ferrari.

– Charles Leclerc hadde akkurat ankommet Formel 1 med Sauber. Og begynnelsen av hans første sesong var ikke bra. Og min var veldig god! Og så tok plutselig Ferrari kontakt, sier Magnussen.

– Men så begynte Charles virkelig å imponere, Og jeg hørte ingenting, avslutter han.

Magnussen forlot Renault etter en enkelt sesong og kjørte deretter for Haas i fire sesonger før han returnerte til Formel 1 med Haas i 2022.

Her ble han til 2024, da kontrakten mellom dem ikke ble forlenget. I stedet har danskens sete gått til Esteban Ocon, som selv ble sparket ut av Renault-teamet som i dag kaller seg Alpine.

Latest

Don't miss

Gjorde Suzuki til en suksess – nå er han død

Han giftet seg med navnet, men endte opp med...

I motsetning til Danmark setter Sverige ned bensinprisen betydelig

Svenskene går i mot. I hvert fall når det...

Spotify slår av enheten – slik får du pengene tilbake

Spotify satser stort på den lille biltingen. En enhet...

Tesla Cybertruck eksploderte – "det kan være terror"

En Tesla Cybertruck eksploderte på nyttårsdag utenfor Trumps hotell...

Nødlidende bilmerke vil bli overtatt av større konkurrenter

Offisielt er Lucid Motors kun ute etter "partnere". Men...
Boosted Magazine
Boosted Magazine
Boosted i Danmark har over en million unike brukere, som overgår to millioner økter og akkumulerer over syv millioner sidevisninger hver måned, og plattformene våre har blitt et knutepunkt for bilentusiaster. Nå kan du også nyte innholdet vårt på norsk! Nyt våre gratis bilnyheter - hver dag.
spot_img

Nye tall: 99,6 prosent vil velge elbil i 2030

Nesten 100 prosent av alle sjåfører vil velge elbil senest i 2030. I alle fall om den skal være ny og kjørt rundt i...

Mercedes-selskapet er nær konkurs – har ingen penger

Tyske Volocopter, deleid av Mercedes, har begjært seg konkurs etter at drømmen om å bygge flygende drosjer sprakk. Volocopter, den tyske produsenten av flytaxier,...

Sjekk avslørt alkohol, narkotika – og en ape

Apen som ble funnet i forbindelse med kontrollen av en Rolls-Royce var verken full eller skjev. Det var mannen bak rattet i sin tur....

Sverige sier nei til elbiler – salget stuper

Salget av elbiler i Sverige har tatt en alvorlig nedtur de siste årene. Faktisk var 2024 betydelig dårligere enn 2023 på den fronten. Mens...

Derfor ruster hundrevis av biler bort i samme felt

På et felt i Wales står hundrevis av Range Rover- og Land Rover-modeller bare for å ruste bort. For eierne ble de for dyre...

Fisher for konkurs – "Service av elbiler er bare grådighet"

For Fisker Inc. gikk konkurs både hjemme og i resten av verden, mente merkets grunnlegger, Henrik Fisker, at det var grådig å ta betalt...

Etterforskning: Disse feilene dreper flere biler om vinteren

Punktering er ikke lenger det veihjelpen oftest reagerer på. I vinter venter bedriftene blant annet oppstartsproblemer. sjåfører. Veihjelp for biler i vinterperioden er ofte...

Mercedes har mistet problemet med stygge biler

Med merkets siste patent kan bilgiganten Mercedes ha løst et problem som gjør mange av de splitter nye bilene skikkelig stygge. Nemlig sensorene. Med...

Bilgiganten tilbakekaller 22.000 biler med pinlig feil

Bilgiganten Kia må nå tilbakekalle over 22.000 biler fordi en ansatt har gått veldig feil på løpende bånd flere ganger. Produksjonsfeil har fått Kia...

Derfor falt salget til Tesla for første gang på 10 år

For første gang på mer enn 10 år har Teslas totale salg falt. Det viser bilmerkets egne tall. Nedgangen er imidlertid marginal. For første...

I motsetning til Danmark setter Sverige ned bensinprisen betydelig

Svenskene går i mot. I hvert fall når det kommer til bensinprisen. Selv om EU har skjerpet utslippskravene, er bensinen nå billigere. I en...

Den konkursrammede bilgiganten har tapt 40 milliarder på ett år

Den konkursrammede svenske batterigiganten kom ut av 2024 med et gigantisk underskudd. 40 milliarder danske kroner mangler i regnskapet. Den svenske batterigiganten Northvolt endte...