12. februar, 2025

Jørgen må betale 20.000 kr. for gassstøtdempere til din Audi

Audi vil ha 20.000 kroner for et sett nye gassdempere til bakluken på en e-tron. – Jeg er sjokkert over prisen, sier bilens eier, Jørgen Gunnerstad.

Jørgen Gunnerstad eier en Audi e-tron. Men da gassfjærene til bakluken begynte å klage, ble han sjokkert over prisen på et nytt par.

Det forteller han til Norsk Motor .

Jorgen Gunnerstad var og er egentlig veldig fornøyd med bilen. Det var først etter at bilens fem års garanti gikk ut at gassstøtdemperne begynte å klage.

Hos Audi-forhandleren ble han imidlertid fortalt at det ville bli dyrt å bytte dem ut. Han kunne ha gassdemperne.

Men det ville kostet ham 30.000 norske kroner, tilsvarende 20.000 danske kroner, dersom det var noe forhandlerens verksted måtte ta seg av.

– Da jeg ringte og spurte om det virkelig var så dyrt, sa de at det er en enkel oppgave å bytte dem, men at det er delene som er så dyre, forklarer Jørgen Gunnerstad til media.

Opprørt over prisen begynte Audi-eieren selv å lete etter de berømte gassfjærene til bakluken. Han snublet raskt over noen uoriginale deler til 3000 norske kroner.

Imidlertid valgte han til slutt å se bort fra dem da han fant noen originale, men brukte dempere hos et reservedelsfirma.

Støtdemperne er trolig fra en 2020-modell, men de passer likevel perfekt til Jørgen sin bil.

Det hele endte opp med å koste ham 8.700 norske kroner. Og det inkluderer arbeid for selve installasjonen. Til og med utført av en mekaniker på Audi-verkstedet.

Men det er ikke noe andre kunder bør forvente, sier Audi. I stedet er tjenesten Jørgen Gunnerstad har fått en «engangsmåte». Så det vil aldri skje igjen.

– Vi ønsker alltid å ha full kontroll over opprinnelsen og kvaliteten på delene. Det er et engangsarrangement laget for å møte kundens behov og ønsker, sier Madeleine Schöyen, kommunikasjonssjef i Sulland i Bodø.

Audi vil heller ikke ta opp om det er urimelig å kreve 20.000 kroner for et sett nye dempere til en bakluke.

Merket forsvarer seg med at det 'alltid tilbyr reservedeler til konkurransedyktige priser'.

Latest

Don't miss

Media: Max Verstappen får ny lagkamerat

Det engelske mediet The Mirror er ikke i tvil...

Ferrari betaler ut en enorm bonus til 5000 ansatte

Etter et rekordstort regnskapsår kunne 5.000 ansatte punge ut...

Volkswagen avslører siste bensinbil – "Vi er bak"

Volkswagen innrømmer nå at det tyske merket henger etter...

Volkswagen avduker ny elbil til 150.000 kroner

Direktøren i Volkswagen, Thomas Schäfer, mener det blir som...

Porsche i U-sving – med mer fokus på forbrenningsmotoren

Elektrifiseringen har sklidd i bakgrunnen hos Porsche i Zuffenhausen....
Boosted Magazine
Boosted Magazine
Boosted i Danmark har over en million unike brukere, som overgår to millioner økter og akkumulerer over syv millioner sidevisninger hver måned, og plattformene våre har blitt et knutepunkt for bilentusiaster. Nå kan du også nyte innholdet vårt på norsk! Nyt våre gratis bilnyheter - hver dag.
spot_img

Retro-Revyen 2025: Årets ultimate bok for klassiske entusiaster

Er du gal etter klassiske biler, muskuløse motorer og en god dose bilnostalgi? Da er det gode nyheter fra Retro-Revyen! Retro-Revyen 2025 har nettopp...

Kort av kollaps – kinesisk bilmerke steg med 85 %

En mulig fusjon mellom to av de største statseide bilmerkene i Kina førte til at aksjene i ett av dem steg med 85 prosent...

Økonom: Folk i fossilbiler er dummere end andre

Folk i fossilbiler er dummere enn andre. I hvert fall ifølge den svenske økonomen Claes Hemberg. – Elbileiere er smartere og er ikke redde...

Ford stopper utviklingen av elbil – for å spare milliarder

Hver dag taper Ford 100 millioner kroner på elbiler. For å redusere noen av tapene har direktøren stoppet utviklingen av en ny elektrisk SUV....

Formel 1-stjerne kjøper privatjet for 350 000 000 DKK.

Med en lønn på rundt en halv milliard kroner i året har Max Verstappen nok penger til å kjøpe seg et nytt privatfly. Fire...

Regjeringen: Elbiler må ha enda flere fordeler

Regjeringen har bedt EU om tillatelse til å ikke kategorisere tunge, elektriske varebiler som små lastebiler på forsøksbasis. Dette vil tillate flere å kjøre...

Avslørt: Toyota sikrer seg navnet "GR Celica"

Det har lenge vært en åpen hemmelighet at Toyota jobber med en ny Celica. Nå har japanerne sikret seg navnet «GR Celica». Toyota Celica...

Studie: Adaptiv cruisekontroll er skyld i flere ulykker

Adaptiv cruisekontroll er like hatet som den er elsket. Men nå viser en ny studie at det faktisk er skyld i flere ulykker. Dette...

Mercedes sin oppfinnelse advarer mot skitne biler

Mercedes har søkt patent på en oppfinnelse som kan advare sjåfører om at det nå er på tide å vaske bilen. Så når bilen...

På vei mot Danmark – elbil taper 39 % i verdi på 6 måneder

Nio floppet i Danmark. Men konsernets bilmerke Onvo er på vei mot våre grenser. Ifølge kineserne venter forferdelige verditap. Den kinesiske elbilen Onvo L60,...

Bilgiganten viser nå annonser i splitter nye biler

Annonser er kommet for å bli. Og nå har Stellantis Group bestemt seg for å vise dem i splitter nye biler. Du starter i...

Peugeot svelger feil – danske eiere får garanti

Det var en kostbar feil for Peugeot i Danmark å nekte 8 års garanti, som importen ellers tilbød markedet. Nå skal eierne få det...