Bentley hopper ikke på bølgen av selvkjørende teknologi. I hvert fall ikke i samme grad som konkurrentene.
Både Mercedes og BMW tilbyr nå selvkorrigerende teknologi på såkalt nivå 3. Det er, la oss bare skynde oss å si, 5 nivåer.
Men Bentley hopper ikke på den vognen i det hele tatt. I stedet stopper de ved det den snart tidligere administrerende direktøren Adrian Hallmark kaller «nivå 2 pluss».
Det skriver Autonews .
Dette faktisk selv om morselskapet Volkswagen jobber med biler som er langt mer selvforsynt. Nemlig etter nivå 4.
LES OGSÅ: Thomas sin nye Tesla ble plukket opp av en kost etter 1 kilometer
Der Bentley har tenkt å stoppe er ting som mange sjåfører av nyere biler allerede vet i dag. Det vil si med veifeltassistenter, automatisk parkering, den adaptive cruisekontrollen og skiltgjenkjenning.
Altså biler som er avhengig av et menneske bak rattet. I motsetning til Bentley går imidlertid et merke som Mercedes langt for for eksempel nivå 3 innenfor selvkjerneteknologien.
Faktisk går tyskerne så langt at den amerikanske importøren er klar til å ta ansvar når selvkjørende biler på det nivået går galt på landets veier. Hvis sånt skjer. Les mer om det her .
Les flere nyheter fra og om bilindustrien her!