Ingen andre bilmerker er sรฅ ulรธselig knyttet til Formel 1 som Ferrari. Nรฅ bytter folket fra Maranello navn.
Det stรฅr ikke noe pรฅ en moderne Formel 1-racer. Og absolutt ikke pรฅ en Ferrari. Men nรฅ dukker det opp et datamerke likevel.
HP โ eller Hewlett Packard โ og Scuderia Ferrari har inngรฅtt en flerรฅrig avtale, som betyr at teamet skifter navn etter en lengre periode uten hovedsponsor.
Ikke sรฅ voldsomt som mange andre Formel 1-lag. Italienerne nรธyer seg med 'Scuderia Ferrari HP'.
Det opplyser partnerne i en pressemelding .
LES OGSร : 70.000 har bestilt en bil som ikke eksisterer ennรฅ
โ HP deler vรฅre verdier. Det gjรธr dem til en ideell partner, sier Ferraris administrerende direktรธr, Benedetto Vigna.
Avtalen innebรฆrer at Ferrari endrer navn nรฅ. Men at HP-logoen fรธrst dukker opp fra Miamis grand prix. Det mรฅ imidlertid rettes opp om kort tid. Nemlig sรธndag 5. mai
Hvor mye Ferrari vil fรฅ ut av avtalen er ikke offentlig kjent. Formel 1-journalisten Will Buxton mener likevel at han vet at det definitivt ikke er smรฅpenger HP kommer med.
Pรฅ sin profil pรฅ det sosiale mediet X skriver Buxton at avtalen vil dekke 66 prosent av Ferraris budsjett innenfor dagens budsjettramme.
Det er ikke fรธrste gang den amerikanske teknologigiganten kaster penger pรฅ synlighet i Formel 1. Da BMW eide Sauber F1, var ogsรฅ amerikanerne hovedsponsor. Og i dag bidrar HP ogsรฅ til budsjettet til Mercedes sitt Formel 1-team.