Oppskriften er 'enkel'. Bensin, seks sylindre på rad og 550 hestekrefter. Legg til det en firehjulsdrift og du har BMW M4 CS.
Nye BMW M4 CS kiler seg inn mellom den sprø M4 CSL og den noe mer dempede M4 Competition Coupé M xDrive.
Men det betyr ikke at den nye M4 CS er en tam mellomranger. Ikke i det hele tatt. Tyskerne har skrudd opp treliters rekkesekser slik at den nå yter 550 hestekrefter.
Og hvis du allerede er solgt, har vi dessverre dårlige nyheter. Eller i det minste halvdårlig. For BMW åpner ordreboken først i slutten av mai. Så du må vente noen dager til for å bryte sparegrisen i stykker.
Fremtidige M4 CS-eiere kan derimot se frem til en 0-100 km/t-tid på bare 3,4 sekunder, og en bil som ikke slutter å trekke, fordi speedometeret viser 302 km/t.
LES OGSÅ: 29 år gamle Kenneth brukte Instagram til å stjele 25 biler
Det er ellers en elektronisk restriksjon. Så jeg lurer på om en tuner eller to allerede jobber med noe programvare som kan løse det problemet? Det burde vi mene.
Den nye Bimmeren leveres fra fabrikk med spesielle M-felger og bøtteseter. Er du til sadistisk hard fjæring, er det et enda strammere chassis på tilleggsutstyrslisten.
Det er imidlertid neppe av hensyn til miljøet du setter deg ned – eller rettere sagt setter deg ned – i en BMW M4 CS. Den nye tyskeren har et offisielt drivstofforbruk på 9,8 kilometer pr liter.
BMW har foreløpig ikke sagt noe om de danske prisene. Men vi oppdaterer så snart vi hører noe. Vi kan imidlertid allerede nå avsløre at årsavgiften vil være heslig.
Med et så beskjedent forbruk vil et CO2-utslipp på 232 gram pr kilometer, og det er på den dårlige siden av skatteskalaen her hjemme.
I 2026, når avgiftsøkningene fra 2020 er ferdig faset inn, vil nye Bimmer koste over 3000 kroner bare å ha på nummerskiltene i seks måneder av gangen. AU!
Les flere spennende nyheter fra bilverdenen her!