Piero Ferrari, som er sønn av Enzo Ferrari, bekrefter at bilmerket som bærer deres navn er på vei med etterfølgeren til LaFerrari.
LaFerrari er kanskje ikke det mest sexy navnet i verden. Men bilen var likevel Ferraris toppmodell mellom 2013 og 2018. Det var 499 lukkede coupéer og 209 åpne versjoner med targatak.
Nå lover nestleder i Ferrari-styret, Piero Ferrari, som er sønn av gründer Enzo Ferrari, at en erstatter er på vei.
Det forteller han i et intervju for Top Gear .
– Hvert tiende år har vi en ny. Noe kommer og jeg vet hva det er, sier Piero Ferrari.
LES OGSÅ: Bilmerker tilbakekaller elbiler på grunn av tre briller
Hemmelighetsfullt, nestlederen kunne eller ville kanskje ikke si mer om den nye toppmodellen. Men hvis vi bruker Ferraris moderne historie som målestokk, må bilen være rett på trappene.
Enzo Ferrari – ja, det var faktisk bilens navn – ble født i 2002. LaFerrari dukket opp 11 år senere, nå har 11 gått siden den gang.
Hva Ferrari har tenkt å utstyre bilen med – altså motormessig – er en helt annen sak. For selv om merket jobber med både hydrogen og en V6-motor som ligger opp ned, har også Maranello-folket sagt at V12 ikke går av med pensjon.
Faktisk vil Ferrari fortsette å bygge V12-motorer så lenge det er tillatt i en eller annen form. Og til og med helt uten noen form for turbotrykk.
"Turbotrykk er ikke noe jeg vurderer," sa utviklingssjef Gianmaria Fulgenzi, med henvisning til Ferraris 6,5-liters V12-motor, i et nylig intervju med Autocar.
Det siste budet på en 12-sylindret Ferrari heter ganske enkelt «12 sylindre» eller på italiensk 12Cilindri. En elegant koffert med design inspirert av bilen som pressen i 1968 kalte Daytona men som i realiteten kalles 365 GTB/4. Les mer om det her .