Bare fordi BMW sier at 550 hestekrefter er nok. Er ikke det det samme som å ha rett. Bare spør folkene på G-Power.
Tyske G-Power har gjort det igjen. Med andre ord, å ta en allerede sinnssyk bil og gjøre den bare litt mer sinnssyk. Altså når vi snakker om potens.
Si hei til en BMW M4 CSL med 720 hestekrefter.
I rettferdighet er det tre måter å oppgradere 3-liters inline-seks i CSL. Tre trinn om du vil.
Det første trinnet heter GP-620, og er – som navnet tilsier – et alternativ for å heve ytelsen til 620 hestekrefter. Det skal til sammen legges 800 Nm. Her er G-Power faktisk fornøyd med å endre motorstyringen og bakre del av eksosanlegget.
LES OGSÅ: Danmarks nest mest populære bil tatt for gal bil
Neste trinn er GP-670. Og ja, du har sikkert allerede gjettet at det er 670 hestekrefter og 800 Nm under høyre fot. Det blir imidlertid veldig gøy med hele pakken først.
Alle 720 hestekrefter og 850 Nm utløser en elektronisk fartsbegrenser i 320 km/t og et helt nytt eksosanlegg. Blant annet med en 200-cellers sportskatalysator.
De dårlige nyhetene? Ja, det er faktisk to. For uansett hvilket sett du velger, er det et dyrt spill. Og så er det ikke ufattelig mange M4 CSL-er å bygge videre på. BMW sa allerede da bilen kom ut i 2022 at den bare skal bygge 1000 eksemplarer.
G-Power er langt fra de eneste som synes at selv de fabrikkkonverterte ytelsesbilene er tamme nok. Faktisk er det så mye å skrive om denne typen ting at vi her på Boosted har en hel kategori dedikert til det. Les mange flere kule historier fulle av hestekrefter her .
Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her